    Date: Thu, 20 May 2010 16:03:46 +0200
    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zwrot przelewu gotówką - możliwy?

    RD pisze:

    > Czytam Was i czytam, i ostatecznie nie wiem, co mam zrobić. Według tej
    > tezy - mam problem z głowy.
    >
    > W Regulaminie usług stoi (może na moje nieszczęście?):
    > "Abonent zobowiązany jest wnieść Opłatę Abonamentową według swojego
    > wyboru; miesięcznie, kwartalnie, półrocznie lub rocznie."

    art.19

    13. Obowiązek podatkowy powstaje z chwilą:

    1) upływu terminu płatności, jeżeli został on określony w umowie
    właściwej dla rozliczeń z tytułu:

    b) świadczenia usług telekomunikacyjnych i radiokomunikacyjnych, z
    zastrzeżeniem ust. 18,

    18. Przy świadczeniu usług telekomunikacyjnych obowiązek podatkowy
    powstaje z chwilą sprzedaży żetonów, kart telefonicznych lub innych
    jednostek uprawniających do korzystania z usług telekomunikacyjnych w
    systemie przedpłaconym, w przypadku gdy usługa jest realizowana przy
    użyciu odpowiednio żetonów, kart lub innych jednostek

    a teraz sprawdź, co masz w umowie, zwracając uwagę na to, czy w umowie
    został określony termin płatności

    i zmień umowę tak, abyś nie musiał kopać się z koniem

    zaliczki nie mają nic do rzeczy;> chyba, że umowa pozwala na dowolne
    wpłaty, wtedy kłania się ogólny obowiązek,te zaliczki również.....ale
    zaliczki na wykonanie konkretnej usługi, a nie dowolne wpłaty