-
1. Data: 2005-03-21 20:10:20
Temat: zwrot pieniedzy za towar nie spelniajacy oczekiwan
Od: "kwazimodor" <k...@p...onet.pl>
witam
mam nastepujacy problem:
prowdzadze firme, ktora wytwarza pewne produkty na indywidualne zamowienie
klienta, klient wybiera sobie taki produkt z katalogu, i otzrymuje go poczta
za pobraniem. Niestety, jeden z klientow po otrzymaniu naszych produktow
stwierdzil, ze odbiega on od tego przedstawionego w naszym katalogu i
postanowil nam ten produkt wyslac do poprawki (tak juz wczesniej zdarzalo
nam sie robic z innymi klientami). Okazalo sie jednak, ze z pewnych wzgledow
nie moze on nam odeslac naszego produktu (przyczy niezaleznych od klienta
tylko firm kurierskich - twierdził,że poczta nie chce przyjąć od niego
przesyłki a firmą kurierską byłoby b.drogo) i musi pozostac przy tyakim
wygladzie naszego produktu jaki jest (co w rozmowie telefoczniej zaznaczyl z
*wyraznym* niezadowoleniem). W zwiazku z tym klient domaga sie jakiegos
dodatkowego upustu - nam nie zalezy pozostawianiu za soba "spalonych
mostow", i nie chcemy "olac" klienta, z drugiej strony jednak nasze produkty
to tzw. 'reczna robota', i nigdy nie sa one w 100% identyczne z tym co jest
w katalogu - jest to rękodzieło artystyczne (co mamy zaznaczone na naszej
stronie:''określona technika produkcji sprawia ,że każdy produkt jest jedyny
i niepowtarzalny i nie stanowi wytworu masowej produkcji")- w zwiazku z tym
moje pytanie brzmi:
a) czy sa jakies akty prawne okreslajace co robic w tej sytuacji?
b) jesli zgodzilibysmy sie na taki upust to czy jest jakiś % od kwoty na
fakturze, ktory jest w tym momencie przewidziany?
bede *bardzo wdzieczny za pomoc*
pozdr
k