eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkizus i podpis elektroniczny - jak to jest › zus i podpis elektroniczny - jak to jest
  • Data: 2008-06-17 20:17:24
    Temat: zus i podpis elektroniczny - jak to jest
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam.

    W związku z tym, że w lipcu ma wejść podpis elektroniczny chciałbym się
    dowiedzieć jak to jest

    http://www.zus.pl/default.asp?p=1&id=2167

    na tej stronie niby coś pisze o równloegłym istnieniu dwóch podpisów po 21
    lipca - czyli tym który jest teraz i tym "płatnym".
    Ale dalej pisze, że "Uwaga! Od 21 lipca 2008 r. wszystkie dokumenty
    elektroniczne przekazywane do ZUS należy podpisywać bezpiecznym podpisem
    elektronicznym."

    Z tego wynika, że ktoś kto nie będzie mial bezpiecznego podpisu
    elektronicznego (czyli tego kupionego w jednej z trzech firm - o ile dobrze
    rozumiem) nie będzie mógł wysłać dokumentów. Z drugiej strony dziś znajomy
    przedłużał w zus swój stary certyfikat i pani w zus mu powiedziała,że
    spokojnie może przez rok wysyłać na tym co dostał z zus.

    Więc jak to jest dokładnie? czy
    a) 21 lipca zus zaprzestanie wydawać nowe certyfikaty zachowując
    jednocześnie ważność już wydanych.
    b) zaprzestanie wydawać nowe i już wydane stracą ważność?

    Innymi słowy czy jeżeli znajomy wyrobił nowy certfikat wczoraj czy musi się
    spieszyć (jeżeli chodzi o sprawy zusowskie) z certyfikatem płatnym czy ma
    jeszcze rok na to?

    ps. wiem , że te certyfikaty to się jakoś inaczej nazywają - ale myślę że
    wiadomo o co mi chodziło

    --
    PawełJ


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1