  • Data: 2009-08-11 13:36:00
    Temat: żona w firmie ...
    Od: mk <marcinkal@_bez_spamu_mkintegrator_del_.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Mam jednoosobową DG, KPiR, VAT, zasady ogólne.
    Czy żona jako osoba współpracująca musi mieć ze mną podpisaną umowę o pracę?
    Czy wystarczy odprowadzanie składek ZUS, bez umowy o pracę jako takiej,
    bo i tak kosztów wynagrodzenia nie mógłbym wrzucić w KPiR?

    Jak będzie z PIT rocznym, gdy wrzucę w koszty DG ZUS, to żona już ich
    nie odlicza w PIT, bo jest to wspólne gospodarstwo domowe?

    Gdzie mogę poczytać o zatrudnianiu współmałżonaka w świetle aktualnych
    przepisów. Najlepiej z przykładami lub akty prawne ale z komentarzem.

    dzięki
    pozdr.
    mk