eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkizaliczanie kosztów a rejestracja w USzaliczanie kosztów a rejestracja w US
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpintern
    et.pl!nemesis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Greg" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: zaliczanie kosztów a rejestracja w US
    Date: Wed, 4 May 2005 22:43:05 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 27
    Message-ID: <d5bcde$lbm$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: dkc86.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1115239662 21878 83.24.6.86 (4 May 2005 20:47:42 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 4 May 2005 20:47:42 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2527
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2527
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:140058
    [ ukryj nagłówki ]

    Założyłem DG. Data rozpoczęcia działalności (zgodnie z wpisem do EDG) - 10
    kwietnia.
    Do US działalność zgłosiłem dopiero 25 kwietnia, tzn. tego dnia złożyłem
    NIP-1, NIP-C, VAT-R oraz "Informację o rozpoczęciu działalności gospodarczej
    (czynności opodatkowanych)".

    W okresie między 10 a 25 kwietnia poniosłem pewne koszty. I tu pytanie: Czy
    koszty poniesione przed 25 kwietnia (ale juz po 10 kwietnia) mogę
    ewidencjonować i nie zostaną one zakwestionowane przez US?

    Rozumiem, że faktury mogę wystawiać dopiero po złożeniu "Informacji o
    rozpoczęciu działalności gospodarczej (czynności opodatkowanych)", czyli po
    25 kwietnia. Czy to samo tyczy się ponoszonych kosztów?


    Druga sprawa dotyczy PKWiU. Kiedy potrzebny jest wpis do PKWiU? Obiło mi się
    o uszy, że wpis taki jest wymagany, gdy zastosowanie ma stawka inna niż 22%.
    Świadczę usługi zwolnione z VAT-u. Jeśli moje przypuszczenia są prawidłowe
    (proszę o potwierdzenie), to będę potrzebował takiego wpisu. Na ile taki
    wpis jest istotny i czy muszę go posiadać wystawiając pierwszą fakturę czy
    też mogę zdobyć go później?


    Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
    Greg.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1