-
1. Data: 2005-05-04 20:43:05
Temat: zaliczanie kosztów a rejestracja w US
Od: "Greg" <m...@o...pl>
Założyłem DG. Data rozpoczęcia działalności (zgodnie z wpisem do EDG) - 10
kwietnia.
Do US działalność zgłosiłem dopiero 25 kwietnia, tzn. tego dnia złożyłem
NIP-1, NIP-C, VAT-R oraz "Informację o rozpoczęciu działalności gospodarczej
(czynności opodatkowanych)".
W okresie między 10 a 25 kwietnia poniosłem pewne koszty. I tu pytanie: Czy
koszty poniesione przed 25 kwietnia (ale juz po 10 kwietnia) mogę
ewidencjonować i nie zostaną one zakwestionowane przez US?
Rozumiem, że faktury mogę wystawiać dopiero po złożeniu "Informacji o
rozpoczęciu działalności gospodarczej (czynności opodatkowanych)", czyli po
25 kwietnia. Czy to samo tyczy się ponoszonych kosztów?
Druga sprawa dotyczy PKWiU. Kiedy potrzebny jest wpis do PKWiU? Obiło mi się
o uszy, że wpis taki jest wymagany, gdy zastosowanie ma stawka inna niż 22%.
Świadczę usługi zwolnione z VAT-u. Jeśli moje przypuszczenia są prawidłowe
(proszę o potwierdzenie), to będę potrzebował takiego wpisu. Na ile taki
wpis jest istotny i czy muszę go posiadać wystawiając pierwszą fakturę czy
też mogę zdobyć go później?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Greg.