  • 11. Data: 2004-05-13 20:57:54
    Temat: Re: zaległości z ZUS
    Od: "renosoft" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl> napisał w wiadomości
    news:c80n1u$4ms$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "GieTeGie" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > na
    >
    > I robia to zupelnie niepotrzebnie, bo ma znaczenie data obciazenia
    > rachunku platnika, a nie data wplywu srodkow na rachunek tej Zacnej
    > Instytucji. Wiec spokojnie moga wysylac we wlasciwym terminie. Z BP jest
    > nieco inna sprawa, tam trzeba dzien wczesniej.

    Oj, w tym przypadku chyba nie masz racji. Liczy sie data wpływu na konto a
    nie wysłania. Z tego co wiem jest to uznaniowe w ZUS. Jednak mogą (gdyby
    chcieli) z tego robić problem)

    przemol

  • 12. Data: 2004-05-13 21:15:06
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Użytkownik "renosoft" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    konto a
    > nie wysłania. Z tego co wiem jest to uznaniowe w ZUS. Jednak mogą

    Tak Ci wmowili w ZUS-ie ? Ale jajcarze! Oni mnie ciagle czyms rozbawiaja
    :-).

    marekz

  • 13. Data: 2004-05-13 22:44:50
    Od: "GieTeGie" <t...@w...pl>

    > Tak Ci wmowili w ZUS-ie ? Ale jajcarze! Oni mnie ciagle czyms rozbawiaja
    > :-).

    Podali nawet podstawę prawną - liczy się data wpłynięcia środków na rachunek
    ZUS. Jeżeli znajdę to pismo to przedstawię dokładnie który paragraf.

  • 14. Data: 2004-05-13 23:32:30
    Od: "renosoft" <r...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl> napisał w wiadomości

    To chyba nie jest żadne wmówienie, tylko ogólne- i przyjęte - zasady
    rozliczania należności. Ksiegowi też tak uważają (czyli np. biuro
    rachunkowe).
    Firmy tez rozliczją się na zasadzie że terminem zapłaty jest data wpłynięcia
    na konto a nie data wysłania z konta dłuznika.

    > Podali nawet podstawę prawną - liczy się data wpłynięcia środków na
    rachunek
    > ZUS. Jeżeli znajdę to pismo to przedstawię dokładnie który paragraf.

    Tez mi sie wydaje że jest na to paragraf.

    przemol

  • 15. Data: 2004-05-14 00:15:25
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

> [...]
    wpłynięcia
    > na konto a nie data wysłania z konta dłuznika.

    Nie dotyczy to zobowiazan podatkowych i parapodatkowych, ktorymi sa
    naleznosci z tytulu skladek zus. Czy wiesz, ze o ile dobrze pamietam
    bank ma na realizacje zlecenia przelewu zus 3 dni ? Jest specjalna sesja
    Elixiru dla przelewow zusowych (codziennie) i bank wcale nie jest
    zobowiazany do wysylania tych przelewow najblizsza mozliwa sesja.

    > rachunek
    >
    > Tez mi sie wydaje że jest na to paragraf.

    Zeskanujcie to pismo zusu i wystawcie gdzies na necie. Beda mieli ludzie
    uzywanie...

    marekz

  • 16. Data: 2004-05-14 08:06:05
    Od: "Tytan" <m...@i...pl>

    > Użytkownik "Mirosław Bartyna" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jak widzisz nic nie kombinuj tylko napisz pismo o przywrócenie terminu z
    > uzasadnieniem i na 99% będziesz miał to z głowy.

    Dziękuje wszystkim za pomoc.
    Dzwoniłem wczoraj do ZUSu (w Stalowej Woli) i w przypadku niewielkiej zwłoki
    (np. 3 dni) takie pisemko spokojnie łykają :)

    Pozdrawiam wszystkich watowców ! ;)

    MB

  • 17. Data: 2004-05-15 12:05:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 May 2004, GieTeGie wrote:
    [...]
    >+ finansowej. Spóźnienie wynosiło maks. 2 dni - ZUS był nieugięty. Nie dość,
    >+ że nie przywrócili terminu, to nie wypłacili chorobowego

    No to przynajmniej o zwrot składki od momentu spóźnienia było wystąpić.
    Skoro odmawiają motywując spóźnieniem, to znaczy że od momentu
    spóźnienie pobierali składkę nienależnie.
    Sądząc z opisów w prasie o ile do takiej sytuacji dojdzie to
    na 100% odmawiają - i na 100% przegrywają sprawę w sądzie :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 18. Data: 2004-05-15 15:29:15
    Od: "GieTeGie" <t...@w...pl>

    wiadomości
    n.zabrze.pl...
    > No to przynajmniej o zwrot składki od momentu spóźnienia było wystąpić.

    Ależ wystąpiłem i otrzymałem.

    > Skoro odmawiają motywując spóźnieniem, to znaczy że od momentu
    > spóźnienie pobierali składkę nienależnie.

    Zgadza się.

    > Sądząc z opisów w prasie o ile do takiej sytuacji dojdzie to
    > na 100% odmawiają - i na 100% przegrywają sprawę w sądzie :]

    U mnie nie odmówili zwrotu nienależnie pobranej składki - kazali się
    wyrejestrować z chorobowego od okresu spóźnienia i przesłać dekl.
    korygujące, a nadpłatę rozliczyć w bieżących wpłatach albo wystąpić o zwrot.

  • 19. Data: 2004-05-15 21:46:32
    Od: "Anducha" <a...@g...pl>

    Sprawa rozbija się głównie o to, czy w trakcie "wypadnięcia" z chorobowego
    rozpocząłeś chorować - jeśli nie to w 99,99% przypadkach termin jest
    przywracany. Jeśli np. spóźniałeś się regularnie od 01.1999 r. to lepiej
    złożyć korekty.