  • 1. Data: 2004-05-13 11:16:05
    Temat: zaległości z ZUS
    Od: "Mirosław Bartyna" <m...@i...pl>

    witam
    ZUS jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą za kwiecień
    miałem zapłacić do 10 maja
    zapłaciłem 13 maja :(
    o co musze zadbać żebym za 20 lat nie nie dostał do zapłacenia jakiejś
    kosmicznej sumki :)

    z góry dziękuję za wszelkie wskazówki
    Pozdrawiam MB

  • 2. Data: 2004-05-13 12:47:47
    Temat: Re: zaległości z ZUS
    Od: "GieTeGie" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Mirosław Bartyna" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miałem zapłacić do 10 maja
    > zapłaciłem 13 maja :(
    > o co musze zadbać żebym za 20 lat nie nie dostał do zapłacenia jakiejś

    O stary - jak miałeś dobrowolne chorobowe to Ci przepada okres na jaki był.
    Musisz zrobić deklaracje korygujące, bo od 1 kwietnia nie jesteś objęty
    chorobowym. A więc od 1 kwietnia musisz się wyrejestrować z chorobowego
    ZUS-ZWUA za kwiecień wysłać deklarację korygującą z kwotą chorobowego 0 PLN.
    Od 1 Maja złożyć ZUS-ZUA rejestrując się na chorobowe i za maj już złożyć
    deklarację z uwzględnieniem chorobowego. O zwrot składki za chorobowe za maj
    możesz wystąpić do ZUS, albo zaksięgować sobie tę kwotę na poczet przyszłych
    zobowiązań.
    Nie wiem jak ZUS liczy sobie pozostałe ubezpieczenie - czy nalicza jakieś
    odsetki itp. Zawsze można wystąpić do ZUS o rozliczenie konta.

    Nie wiem czy na pewno to co wyżej jest prawdziwe - jak nie to poprawcie
    mnie.

  • 3. Data: 2004-05-13 13:51:06
    Od: "renosoft" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GieTeGie" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > odsetki itp. Zawsze można wystąpić do ZUS o rozliczenie konta.
    >
    > Nie wiem czy na pewno to co wyżej jest prawdziwe - jak nie to poprawcie

    A nie prościej napisać pismo o przywrócenie terminu?

    przemol

  • 4. Data: 2004-05-13 14:46:12
    Od: "GieTeGie" <t...@w...pl>

    Użytkownik "renosoft" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A nie prościej napisać pismo o przywrócenie terminu?

    Oczywiście, że prościej. Za jakiś tydzień dostaniesz odpowiedź dokładnie
    tłumaczącą Ci na jakiej podstawie nie mogą tego zrobić. Szkoda czasu i
    papieru. Nawet ładnie motywując prośbę nie dało się nic załatwić. Otrzymałem
    dokładną instrukcję jak skorygować wraz z kartką A4 uzasadnienia i to
    wszystko.

  • 5. Data: 2004-05-13 14:59:39
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

> [...]
    Otrzymałem
    > dokładną instrukcję jak skorygować wraz z kartką A4 uzasadnienia i to

    Nie wiem z pod jaki oddział ZUS'u 'podpadasz', bo w warszawskich zusach to
    jest załatwiane prawie od ręki i całkowicie wystarcza uzasadnienie w stylu -
    'święto, urodziny córki, przemeblowanie'....

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 6. Data: 2004-05-13 15:57:03
    Od: "renosoft" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    Otrzymałem
    > dokładną instrukcję jak skorygować wraz z kartką A4 uzasadnienia i to

    Szwagier trzy tygodnie się spóźnił, napisał pismo i przywrócili termin.

    przemol

  • 7. Data: 2004-05-13 16:19:22
    Od: "GieTeGie" <t...@w...pl>

    Użytkownik "renosoft" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Szwagier trzy tygodnie się spóźnił, napisał pismo i przywrócili termin.

    ZUS oddział w Zambrowie. Ojciec wpłacał 9-go każdego miesiąca przez bank
    pocztowy (udokumentowane potwierdzeniami wpłaty). Kilka razy zdarzyło się,
    że przelew został nadany w piątek po południu przez co był realizowany
    dopiero w poniedziałek. Nic nie pomogło tłumaczenie, że firma przynosi
    czasem straty, że ZUS jest opłacany z pensji ojca, który wypłatę otrzymuje
    dość późno i że wcześniejsze opłacania naraziłoby firmę na utratę płynności
    finansowej. Spóźnienie wynosiło maks. 2 dni - ZUS był nieugięty. Nie dość,
    że nie przywrócili terminu, to nie wypłacili chorobowego (oczywiście
    powiadomień o zadłużeniu nie było - wszystko wyszło na jaw jak matka
    zachorowała i lekarz orzecznik zadecydował o wysłaniu jej do sanatorium,
    gdzie niestety matka nigdy nie była). Jak widać nie wszędzie jest kolorowo.
    Od tamtej pory zawsze opłacają ZUS do 5 (!) każdego miesiąca z konta
    bankowego - nie przez Bank Pocztowy. Mam gdzieś decyzję odmowną ZUSu na
    piśmie.

  • 8. Data: 2004-05-13 16:29:29
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    skladalem kilkanascie prosb o przywrocenie terminu i wszystkie rozpatrzono
    pozytywnie

    pozdrawiam
    grzess

  • 9. Data: 2004-05-13 16:38:06
    Od: "renosoft" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > miałem zapłacić do 10 maja
    > zapłaciłem 13 maja :(
    > o co musze zadbać żebym za 20 lat nie nie dostał do zapłacenia jakiejś

    Jak widzisz nic nie kombinuj tylko napisz pismo o przywrócenie terminu z
    uzasadnieniem i na 99% będziesz miał to z głowy.

    przemol

  • 10. Data: 2004-05-13 20:50:01
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    > Od tamtej pory zawsze opłacają ZUS do 5 (!) każdego miesiąca z konta
    > bankowego - nie przez Bank Pocztowy. Mam gdzieś decyzję odmowną ZUSu
    na
    > piśmie.

    I robia to zupelnie niepotrzebnie, bo ma znaczenie data obciazenia
    rachunku platnika, a nie data wplywu srodkow na rachunek tej Zacnej
    Instytucji. Wiec spokojnie moga wysylac we wlasciwym terminie. Z BP jest
    nieco inna sprawa, tam trzeba dzien wczesniej.

    marekz