    From: Michal M <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: zakup uslugi w USA - jak ksiegowac ???
    Date: Thu, 27 May 2004 19:18:46 +0200

    witam!!!

    jakis czas temu byl podobny post, ale nie bylo odpowiedzi, tak wiec
    pozwalam sobie Was zapytac.

    Prowadze jednoosobowe dzialanosc gospodarczą. Rozliczam sie na zasadach
    ogolnych.

    pytanie dotyczy uslugi zakupionej w USA (dzierzawa
    serwera). Usluga jest wykonywana na terenie USA. Materialnie usluga nie
    przekracza granic. Mam dostep do tego przez internet... Place karta
    platnicza VISA wydana do rachunku bankowego. Papiery ktore mam to wyciag z
    banku, gdzie mam transakcje z kwota zakupu przeliczona na zlotowki. Na
    wyciagu z banku mam nazwe tamtej firmy, kwote w USD i PLN. Mam rowniez
    rachunek w formacie *.pdf do wydrukowania od tamtej firmy. Oczywiscie bez
    zadnych pieczatek ani podpisow. Niestety tamta firma nie jest w stanie
    wyslac podpisanego rachunku poczta czy faksem, ani tez podpisac ze mna
    umowy. Nie bo nie - po prostu zgodnie z ich prawem robic tego nie musza.
    Tak samo jest w innych firmach swiadczacych tego typu uslugi, wiec wyboru
    nie ma.

    jak wprowadzic to w ksiegowosc?

    Usluga nie jest obciazona podatkiem stanowym. W polu taxes jest 0.

    Michal M.
    z adresu email usun "-bezspamu"