  • 1. Data: 2006-02-01 23:12:17
    Temat: zakup oprograowania
    Od: Tomasz Karasek <k...@h...pl>

    Witam,
    Jestem nowy na tej grupie, a sprowadził mnie tu następujący problem:

    Muszę dokonać zakupu pewnego oprogramowania, oprogramowania będzie
    kupowane poza Unią - firma jest z Białorusi, nie będzie to jednak wersja
    pudełkowa z płytą, ale wersja elektroniczna do pobrania ze strony
    (podobno ma to znaczenie). No i będzie to do dalszej odsprzedaży.

    Pytanie, co z tym zrobić, jak to księgować, jakie zwiazane są z tym cło
    i ine opłaty i ewentualnie kiedy się je płaci?
    Podejrzewam, że kupuję to z stawką VAT 0%, po czym fakturuję klienta
    standardowo z stawką 22% i całość VATu odprowadzam potem do US, jeśli
    się mylę, to mnie wyprowadźcie z błędu. Bardziej zastanawiam się, czy w
    związku z tym, że to do dalszej odsprzedaży i z poza UE, czy płacę
    jakieś cło. Bardzo proszę o pomoc.

    Pozdrawiam
    Tomek Karasek

  • 2. Data: 2006-02-07 08:08:35
    Temat: Re: zakup oprograowania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Feb 2006, Tomasz Karasek wrote:

> [...]
    > opłaty i ewentualnie kiedy się je płaci?
    > Podejrzewam, że kupuję to z stawką VAT 0%

    Mi to nijak nie pasuje.
    Jak na mój gust: 22%.
    Oczywiście wypadnie naliczyć samemu... i samemu odliczyć :)
    Formalnie zakup wyjdzie na zero, ale ...
    Dobrze gadam?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)