  • 1. Data: 2004-11-04 14:02:56
    Temat: zakup oprogramowania (licencja) przez Internet w Rumunii a koszty prowadzenia DG
    Od: "Krzysztof" <chs@o2KROPKApl>

    Witam!

    Jeśli ktoś to przerabiał, to proszę o pomoc/wyjaśnienie.

    Prowadzę jednoosobową DG (KPiR, VAT).

    Kupiłem oprogramowanie od firmy z Rumuni (firma z Rumunii jest twórcą tego
    softu), program, licencja i faktura przekazane drogą elektroniczną
    (fizycznie przez granicę nic nie przeszło). Płatność kartą kredytową,
    wystawioną dla osoby fizycznej (dla mnie), a nie na firmę. Transakcja karta
    rozliczona w $ za pośrednictwem niemieckiej firmy, która obsługuje
    transakcje online. Aplikacji nie sprzedaję dalej, tylko wykorzystuję do
    pracy.

    Czy mogę bez problemu wciągnąc ten zakup w koszty (chodzi o $300)?

    Posiadam fakturę (bez podpisu, wystawioną na moją DG) i wyciąg z karty
    kredytowej ($ przeliczone na PLN).

    Pozdrawiam!

    Krzysztof

  • 2. Data: 2004-11-04 19:00:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Nov 2004, Krzysztof wrote:
    [...]
> [...]
    >+ softu), program, licencja i faktura przekazane drogą elektroniczną
    >+ (fizycznie przez granicę nic nie przeszło).

    Jak nie ? Informacja przeszła :] i to prawdopodobnie w postaci fali
    elektromagnetycznej "wszelkie postacie energii" :] (to uwaga do
    poniższego !)
    [...]
    >+ Czy mogę bez problemu wciągnąc ten zakup w koszty (chodzi o $300)?
    >+
    >+ Posiadam fakturę (bez podpisu, wystawioną na moją DG) i wyciąg z karty
    >+ kredytowej ($ przeliczone na PLN).

    Ja się tak zastanawiam co w tym momencie z VAT...
    Bo pytanie owszem, interesujące, ale się nie odzywam "w tym temacie" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-11-05 00:08:37
    Od: "Krzysztof" <chs@o2KROPKApl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał:

    > Jak nie? Informacja przeszła [...]

    Zgoda, wyraziłem się nieprecyzyjnie. :-)
    Nie przeszło nic, na czym celnik mógłby położyć zachłanną łapę.
    Program, licencja i faktura przekazane drogą elektroniczną.

    > Ja się tak zastanawiam co w tym momencie z VAT...

    Dla uściślenia dane z faktury:
    net price: $302.10
    tax %: 0
    tax: $0.00
    total: $302.10

    > Bo pytanie owszem, interesujące, ale się nie odzywam "w tym temacie" :)

    Więc może jeszcze ktoś wyrazi opinię?

    Pozdrawiam!

    Krzysztof

  • 4. Data: 2004-11-05 09:18:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Nov 2004, Krzysztof wrote:

    >+ > >+ (fizycznie przez granicę nic nie przeszło).
    >+
    >+ > Jak nie? Informacja przeszła [...]
    >+
    >+ Zgoda, wyraziłem się nieprecyzyjnie. :-)

    No, ja miałem na myśli "w rozumieniu VAT" :)

> [...]
    >+
    >+ > Ja się tak zastanawiam co w tym momencie z VAT...

    Miałem co innego na myśli.
    "W rozumieniu VAT" zarówno import jak i "wykonanie usługi poza
    granicami" są opodatkowane w kraju nabywcy - *przez nabywcę*.
    Krótko mówiąc, jeśli podatnik VAT nabędzie licencję (jest
    akurat traktowana jak "usługa") to... musi ją opodatkować.
    Choćby po to żeby ew. VAT odliczyć :]
    Krótko mówiąc: to miała być dywagacja że AFAIK *nie* wystarczy
    "wpuścić w koszt" :)

    A co do pytania... nie wiem. Zapodawałem artykuł z którego wynika
    iż rozważa się przyjęcie norm co do "płatności wirtualnych", z czego
    wynika że na razie ich nie ma :[

    >+ Więc może jeszcze ktoś wyrazi opinię?

    ...mam nadzieję :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-11-05 14:32:28
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    > ...mam nadzieję :)

    Dorzucę watpliwość. Może tro sprzedaż wysyłkowa ?
    Google > vat sprzedaż wysyłkowa.

    Vizvary

  • 6. Data: 2004-11-05 15:12:25
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Dorzucę watpliwość. Może tro sprzedaż wysyłkowa ?
    > Google > vat sprzedaż wysyłkowa.

    No ta ja tą dorzuconą wątpliwość okraszę jeszcze swoją
    wątpliwością - czy pojęcie sprzedaży wysyłkowej nie dotyczy
    tylko obrotu towarowego?

    Pix