    From: Maciek Bartnik <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: zakup części do pojazdu a kilometrówka
    Date: Mon, 03 Nov 2003 18:57:10 +0100

    Witam!

    W googlach wynalazłem, że można odliczać VAT od zakupionych części do
    samochodu osobowego użytkowanego w firmie niezależnie od kwoty
    wynikającej z kilometrówki, ale jak się to księguje?
    Do tej pory robiłem dokument, na którym wymieniałem wszystkie faktury na
    paliwo w kworach brutto, poniżej wpisywałem kwotę jaka wynikała mi z
    kilometrówki i ten dokument wpisywałem do KPiR jako "eksploatacja
    samochodu". Teraz nadszedł moment gdy muszę zaksięgować także części.
    Czy mam sporządzić taki sam dokument, tylko oprócz paliwa wpisać też
    wartość netto zakupionych części i wpisać dokument do KPiR, a oprócz
    tego faktury na części wpisać do rejestru zakupów VAT? Czy może
    wszystkie faktury na części mam wpisać do KPiR, tylko w którą kolumnę,
    skoro nie mogę potraktować ich jako koszt?

    Maciek