eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkizagraniczny kontrahent nie musi płacić VAT-u, więc kto go płaci › zagraniczny kontrahent nie musi płacić VAT-u, więc kto go płaci
  • Data: 2008-11-03 12:06:54
    Temat: zagraniczny kontrahent nie musi płacić VAT-u, więc kto go płaci
    Od: "Leszek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Zajmuję się tłumaczeniami, ale nie prowadzę działalności gospodarczej.

    Otrzymałem propozycję udziału w projekcie od firmy z Hiszpanii, która nie
    płaci podatku VAT od transakcji w ramach Unii Europejskiej, która wymaga
    faktur i która ma europejski numer VAT.

    Mój brat prowadzi działalność gospodarczą na terenie Polski i mógłby
    wystawiać faktury, ale nie wiemy, kto w tej sytuacji musi płacić VAT.
    Znalazłem w archiwum tej grupy informację, że sprzedaż usług dla firm z UE
    'niepodlega opodatkowniu' i że 'podatek VAT' musi naliczyć sobie odbiorca'.

    Jeśli to prawda, to czy jest możliwe, że żadna ze stron nie musi płacić
    VAT-u?

    Będę bardzo wdzięczny za pomoc i za potwierdzenie, że sprzedaż usług dla
    firmy z UE niepodlega opodatkowaniu.

    Pozdrawiam,
    Leszek