  • 11. Data: 2009-12-02 20:35:54
    Temat: Re: wysokie dochody a zus
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    witek wrote:

    > Raczej bzdetny.
    > Mi to przypomina wrzask mocherowych beretow.

    Z którymi liczbami konkretnie się nie zgadzasz?

    Piotrek

  • 12. Data: 2009-12-02 20:38:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotrek wrote:

    > Z którymi liczbami konkretnie się nie zgadzasz?

    z cała otoczką i majaczeniami o 35 letnich emerytach 18-godzinnych
    nauczycielach, nic nie robiacych górnikach, 80% wym podatku.
    To jest po prostu majaczenie poparzonego.

  • 13. Data: 2009-12-02 20:40:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > z cała otoczką i majaczeniami o 35 letnich emerytach 18-godzinnych
    > nauczycielach, nic nie robiacych górnikach, 80% wym podatku.
    > To jest po prostu majaczenie poparzonego.

    Co masz do 80% podatku? Jest jak najbardziej realny.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-12-02 20:45:43
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    witek wrote:

    > z cała otoczką i majaczeniami o 35 letnich emerytach 18-godzinnych
    > nauczycielach, nic nie robiacych górnikach, 80% wym podatku.
    > To jest po prostu majaczenie poparzonego.

    Pytałem i liczby.

    To, że autor raczej nie będzie kandydatem do literackiej nagrody Nobla
    jest raczej oczywiste.

    Piotrek

  • 15. Data: 2009-12-02 20:46:36
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    witek wrote:
    > z cała otoczką i majaczeniami o 35 letnich emerytach 18-godzinnych
    > nauczycielach, nic nie robiacych górnikach, 80% wym podatku.
    > To jest po prostu majaczenie poparzonego.

    Pytałem o liczby.

  • 16. Data: 2009-12-02 20:47:09
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    witek wrote:
    > z cała otoczką i majaczeniami o 35 letnich emerytach 18-godzinnych
    > nauczycielach, nic nie robiacych górnikach, 80% wym podatku.
    > To jest po prostu majaczenie poparzonego.

    Pytałem o liczby.

    To, że autor nie będzie kandydatem do literackiej nagrody Nobla jest
    raczej oczywiste.

    Piotrek

  • 17. Data: 2009-12-03 22:41:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Dec 2009, spp wrote:

    > Przecież taka zasada (nieograniczone składki, ograniczona podstawa wymiaru)
    > obowiązywała do 1999 r., wygląda na to że zawieszono ją na te dziesięć lat.
    > :)

    Może warto dodać, dlaczego ją zmieniono.
    AFAIR powodem pierwszym była zasada obliczania emerytur "od
    5 ostatnich lat pracy".
    Pamiętam opis wyroku w sprawie która wyglądała tak, że firma
    postanowiła dać stróżowi (chyba dosłownie) który miał iść
    na emeryturę premię. "Za całokształt".
    oZUSowaną (nim kto przypomni że *dziś* niektóre premie mogą być
    nieoZUSowane).
    W wysokości wielokrotności pensji.
    Nie żeby kto myślał, że jakieś skromne 100x minimalna krajowa ;)
    Skutek?
    Gościowi należała się PORZĄDNA emerytura.
    Tego, czy np. "premia" wróciła do prezesów nikt nie udowodni.
    A emerytura została.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2009-12-04 08:11:44
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > [...] Gościowi należała się PORZĄDNA emerytura.
    > Tego, czy np. "premia" wróciła do prezesów nikt nie udowodni.
    > A emerytura została.

    Abstrahując od ewentualnego przekrętu.

    Skoro wyliczana emerytura miała być proporcjonalna do średniej składki
    za ostatnie 5 lat, to tak się stało.

    IMHO, średnio inteligentny urzędnik raczej powinien dopuścić do siebie
    myśl, że stanowione przez niego prawo będzie używane zgodnie z jego
    literą choć niekoniecznie po myśli urzędnika. I dlatego powinien dbać o
    to, żeby *przed* ustanowieniem tegoż prawa zbadać konsekwencje jego
    działania. Tymczasem ja osobiście mam wrażenie, jakby nasi wybrańcy
    raczej wierszówkę za publikację w - dajmy na to - "Superexpresie".

    I co jakiś czas słyszymy lament, że to koniec świata bo obywatel
    ośmielił się skorzystać ze swoich praw.

    A już całkowicie o pomstę do nieba woła ratowanie budżetu przez sądy (w
    tym TK). Przykładów było wiele - choćby dwa wyroki cytowane przeze mnie
    w tym wątku.

    Dość znamienna jest tu odpowiedź zacytowana przez niejakiego Massai w
    wątku "wyrok TK i komentarz ichniego zespołu" na pręgu.

    Odpowiedź na pytanie czy na zgodność aktu z konstytucją
    wpływa "sytuacja gospodarcza państwa"

    Polecam przeczytanie wątku u źródła. Jeśli się komuś nie chce to mam
    nadzieję że Massai się nie obrazi i/lub mnie nie pozwie ;-) jeśli
    przekleję samą odpowiedź.

    "Szanowny Panie,

    W odpowiedzi na Pana korespondencję z 25 listopada 2009 r., uprzejmie
    informuję, że z uwagi na fakt, iż wyrok we wskazanej przez Pana sprawie
    został wydany dnia 24 listopada 2009 r. (sygn. SK 36/07), nie zostało
    jeszcze sporządzone do niego pisemne uzasadnienie. Zachęcam jednak do
    późniejszego zapoznania się z uzasadnieniem do tego orzeczenia - po
    jego sporządzeniu będzie dostępne na stronie internetowej Trybunału
    Konstytucyjnego: www.trybunal.gov.pl. Możliwe bowiem, że Trybunał w
    treści uzasadnienia odniesie się także do interesującej Pana
    problematyki.

    Zgodnie z komunikatem prasowy do wydanego wyroku o sygn. SK 36/07,
    zamieszczonym na stronie Trybunału Konstytucyjnego: "ograniczenie
    terminu do wznowienia postępowania podatkowego w związku z wyrokiem
    Trybunału jest uzasadnione ochroną takich wartości konstytucyjnych jak
    pewność i bezpieczeństwo prawne oraz równowaga budżetowa." Ostatnia z
    wymienionych wartości jest niewątpliwie ściśle związana z sytuacją
    gospodarczą państwa, o której wspomina Pan w korespondencji. Pragnę w
    tym miejscu zauważyć, że zgodnie z ugruntowanym orzecznictwem Trybunału
    Konstytucyjnego równowaga budżetowa państwa jest wartością
    konstytucyjną, a od jej zapewnienia zależy zdolność państwa do
    działania i rozwiązywania jego różnorodnych interesów (tak m.in.: wyrok
    z 13 grudnia 2004 r., sygn. K 20/04, wyrok z 17 listopada 2003, sygn. K
    32/02, Wyrok z 20 listopada 2001, sygn. SK 15/01). "

    No coments.

    Piotrek

  • 19. Data: 2009-12-04 08:14:21
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]

    zbadać konsekwencje jego działania.

    Tymczasem ja osobiście mam wrażenie, jakby nasi wybrańcy raczej
    dostawali za swoją pracę wierszówkę - tak jak za publikację w dajmy na

  • 20. Data: 2009-12-04 08:37:07
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-12-2009 o 09:14:21 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > I co jakiś czas słyszymy lament, że to koniec świata bo obywatel
    > ośmielił się skorzystać ze swoich praw.

    Gdzieś czytałem jak minister spartolił sprawę z okazji rozporządzenia
    w sprawie opłat za korzystanie ze środowiska - i jakaś kategoria pojazdów
    została wykluczona z obowiązku naliczania opłat.
    Co na to urzędaski: "tak tak, to pomyłka, więc proszę naliczać wg tego jak
    miało być,
    sprostowanie już się smaży".

    Z rzeczy najświeższych - płemieł ogłosił że TL obowiązuje od 1. grudnia,
    a stosowny Dz.U. ukazał się...

    1569

    - innymi słowy zawartość Dziennika Ustaw to jedno, a życie toczy się dalej

    --
    Tomek