    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wysokie dochody a zus
    Date: Fri, 04 Dec 2009 09:11:44 +0100

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > [...] Gościowi należała się PORZĄDNA emerytura.
    > Tego, czy np. "premia" wróciła do prezesów nikt nie udowodni.
    > A emerytura została.

    Abstrahując od ewentualnego przekrętu.

    Skoro wyliczana emerytura miała być proporcjonalna do średniej składki
    za ostatnie 5 lat, to tak się stało.

    IMHO, średnio inteligentny urzędnik raczej powinien dopuścić do siebie
    myśl, że stanowione przez niego prawo będzie używane zgodnie z jego
    literą choć niekoniecznie po myśli urzędnika. I dlatego powinien dbać o
    to, żeby *przed* ustanowieniem tegoż prawa zbadać konsekwencje jego
    działania. Tymczasem ja osobiście mam wrażenie, jakby nasi wybrańcy
    raczej wierszówkę za publikację w - dajmy na to - "Superexpresie".

    I co jakiś czas słyszymy lament, że to koniec świata bo obywatel
    ośmielił się skorzystać ze swoich praw.

    A już całkowicie o pomstę do nieba woła ratowanie budżetu przez sądy (w
    tym TK). Przykładów było wiele - choćby dwa wyroki cytowane przeze mnie
    w tym wątku.

    Dość znamienna jest tu odpowiedź zacytowana przez niejakiego Massai w
    wątku "wyrok TK i komentarz ichniego zespołu" na pręgu.

    Odpowiedź na pytanie czy na zgodność aktu z konstytucją
    wpływa "sytuacja gospodarcza państwa"

    Polecam przeczytanie wątku u źródła. Jeśli się komuś nie chce to mam
    nadzieję że Massai się nie obrazi i/lub mnie nie pozwie ;-) jeśli
    przekleję samą odpowiedź.

    "Szanowny Panie,

    W odpowiedzi na Pana korespondencję z 25 listopada 2009 r., uprzejmie
    informuję, że z uwagi na fakt, iż wyrok we wskazanej przez Pana sprawie
    został wydany dnia 24 listopada 2009 r. (sygn. SK 36/07), nie zostało
    jeszcze sporządzone do niego pisemne uzasadnienie. Zachęcam jednak do
    późniejszego zapoznania się z uzasadnieniem do tego orzeczenia - po
    jego sporządzeniu będzie dostępne na stronie internetowej Trybunału
    Konstytucyjnego: www.trybunal.gov.pl. Możliwe bowiem, że Trybunał w
    treści uzasadnienia odniesie się także do interesującej Pana
    problematyki.

    Zgodnie z komunikatem prasowy do wydanego wyroku o sygn. SK 36/07,
    zamieszczonym na stronie Trybunału Konstytucyjnego: "ograniczenie
    terminu do wznowienia postępowania podatkowego w związku z wyrokiem
    Trybunału jest uzasadnione ochroną takich wartości konstytucyjnych jak
    pewność i bezpieczeństwo prawne oraz równowaga budżetowa." Ostatnia z
    wymienionych wartości jest niewątpliwie ściśle związana z sytuacją
    gospodarczą państwa, o której wspomina Pan w korespondencji. Pragnę w
    tym miejscu zauważyć, że zgodnie z ugruntowanym orzecznictwem Trybunału
    Konstytucyjnego równowaga budżetowa państwa jest wartością
    konstytucyjną, a od jej zapewnienia zależy zdolność państwa do
    działania i rozwiązywania jego różnorodnych interesów (tak m.in.: wyrok
    z 13 grudnia 2004 r., sygn. K 20/04, wyrok z 17 listopada 2003, sygn. K
    32/02, Wyrok z 20 listopada 2001, sygn. SK 15/01). "

    No coments.

    Piotrek