  • 1. Data: 2003-09-28 05:23:46
    Temat: wynajem mieszkania
    Od: "Sebasto" <s...@w...pl>

    Witam

    Prosze o porade. Wynajmuje mieszkanie od znajomego ktory na stale przebywa
    za granica. Nic nie place za wynajem, pokrywam tylko wszelkie rachunki.
    Chcialbym podpisac z nim umowe wynajmu chociazby po to by miec mozliwosc
    czasowego zameldowania, kontrloi nad telefonem itp. Czy jest ustalona jakas
    minimalna kwota wynjamu mieszkania ? Chcialbym uniknac placenia podatku
    przez znajomego, bo on faktycznie nic na tym nie zarabia. Jak te sprawe
    rozwiazac ?

    pozdrawiam

    Sebasto

  • 2. Data: 2003-09-28 07:50:15
    Temat: Re: wynajem mieszkania
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 28 Sep 2003 07:23:46 +0200, "Sebasto"
    <s...@w...pl> zakodował:

    >Chcialbym podpisac z nim umowe wynajmu chociazby po to by miec mozliwosc
    >czasowego zameldowania, kontrloi nad telefonem itp.

    Co do telefonu, to ważne kto m umowę - i tak najemca nie ma nic do
    gadania, jeżeli nie ma upoważnienia ani nie on jest abonentem.

    Qrde, a ja przez prawie 20 lat nie wynajmowałem mieszkania od
    rodziców, a byłem w nim zameldowany.
    Czy nielegalnie?
    ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-09-29 18:14:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Sep 2003, Kaizen wrote:
    [...]
    >+ Qrde, a ja przez prawie 20 lat nie wynajmowałem mieszkania od
    >+ rodziców, a byłem w nim zameldowany.
    >+ Czy nielegalnie?
    >+ ;)

    A zależy co nielegalnie ;)
    Co do tego czy nielegalnie nie wynajmowałeś wypowiadać się
    nie będę, ale obowiązek meldunkowi dotyczy AFAIK pobytu,
    i chyba tam nie ma wyjątku (jak w UoPDoOF) że pobyt
    przestępczy nie podlega meldunkowi ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-10-01 07:49:05
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > nie będę, ale obowiązek meldunkowi dotyczy AFAIK pobytu,
    > i chyba tam nie ma wyjątku (jak w UoPDoOF) że pobyt

    To ja jeszcze dołożę: do tymczasowego zameldowania nie jest
    potrzebna AFAIK umowa najmu, tylko podpis (zgoda) osoby uprawnionej
    (własciciela mieszkania) na druku wniosku o zameldowanie. Do
    "zarządzania" telefonem nie jest potrzebna żadna umowa najmu - wystarczy
    udzielenie pełnomocnikctwa przez tego, kto ma umowę z TP SA, od czego
    AFAIR jest jednorazowa opłata 5 zł netto.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl