    From: "jacek" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: wyciągi bankowe z konta internetowego
    Date: Sat, 14 May 2005 17:23:32 +0200
    Sender: j...@p...onet.pl@cpe-14-03-stinger.kracen.hor.net.pl

    wiem ze temat byl walkowany wielkrotnie, goglowalem, ale do zadnych wnioskow
    nie doszedlem. To zapytam konkretnie

    wydaje sie, ze po kazdej operacji powinienem drukowac potwierdzenie operacji
    (np koszty przelewu za 1,49 zl) i kazdorazowo to wpisywac do ksiegi... no
    ale to przeciez sie robi absurdalne, bo musze mase dokumentow tworzyc i mase
    ksiegowac - a jak ktos np dokonuje setki przelewow tygodniowo?

    do tego, poniewaz i przychod i ten koszt powinienem wpisac w danym dniu to
    nie powinienem robic nic innego tylko caly czas pilnowac co sie dzieje na
    koncie, czy np bank nie naliczyl laskawie jakis odsetek albo nie pobral
    przypadkiem jakiejs prowizji... no bo przeciez jak wpisze to nastepnego dnia
    to jest juz nieprawidlowe...

    czy moge zrobic tak:

    wydrukowac na koniec miesiaca historie dla rachunku za caly miesiac. Potem
    podliczyc odsetki otrzymane i wpisac do ksiegi pod data np 31.05.2005 jako
    dokument - wyciag bankowy 05/2005

    podliczyc koszty i wpisac jednym wpisem np 25 x 1,49 = 37,25

    podstawa - wyciag za 05/2005
    data - 31-05-2005

    no bo: podstawa zapisu jest - wyciag za miesiac. I ma date 31-05-2005
    czy jest tu jakas nieprawidlowosc w tym rozumowaniu?

    oczywisice wiem, ze operacji bankowych nie mozna ksiegowac zbiorczo
    (nawiasem mowiac czy ktos wie dlaczego, komu to szkodzi i czemu to sluzy?)
    Ale tu nie ma ksiegowania zbiorczego na zasadzie - biore 20 wyciagow i na
    podstawie tego robie jeden dokument, tylko mam jeden wyciag, na ktorym jest
    wiele operacji. Wiec podstawa do zsumowania tego wg mnie jest. Przeciez jak
    mam fakture na sto par butow to nie robie z tego sto ksiegowan tylko
    jedno...

    J.