  • Data: 2005-05-14 21:41:01
    Temat: Re: wyciągi bankowe z konta internetowego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 14 May 2005, jacek wrote:

    >+ wiem ze temat byl walkowany wielkrotnie, goglowalem, ale do zadnych wnioskow
    >+ nie doszedlem. To zapytam konkretnie

    Zastrzegam iż argumentuję jako szary podanik.
    Który co prawda robi tak jak argumentuje :) ale..

    >+ wydaje sie, ze po kazdej operacji powinienem drukowac potwierdzenie operacji
    >+ (np koszty przelewu za 1,49 zl)

    Zeznaję iz "w tym coś jest".
    Dokument musi być - więc drukuję, ale *raz na miesiąc*...

    >+ i kazdorazowo to wpisywac do ksiegi...

    Zeznaję iż w tym co napiszę sam mogę próbować szukać czego by się
    tu przyczepić ;)
    Mianowicie - wpisują opłaty bankowe *łącznie* podając listę numerów
    transakcji.... zresztą *razem* z naliczeniem odsetek (wpisuję) :]
    Oczywiście osobno dla każdego konta (mam mBank i Inteligo).
    Miejsce którego mozna by się czepiać to kwestia "zdarzenia
    gospodarczego": czy "opłaty za przelewy" to muszą być osobne
    "zdarzenia gospodarcze"...

    >+ no
    >+ ale to przeciez sie robi absurdalne, bo musze mase dokumentow tworzyc

    Ja tworzę :(
    BTW:
    www.fineprint.com
    Jest kilka podobnych programów - na 1 kartkę "wchodzą" np.
    4 potwierdzenia,

    >+ i mase ksiegowac

    ...zeznaję iż tu "sobie upraszczam" :|
    Na razie nikt się nie przyczepił - najbliższa kontrola we
    wtorek ("pan przyjdzie z KPiR" :>), ale raczej "punktowa"
    (zwrot podatku, więc wykaz odliczeń - zdrowotne i inne ZUSy
    - prosimy...)

    >+ - a jak ktos np dokonuje setki przelewow tygodniowo?

    ...to sam ciekaw jestem...

    >+ do tego, poniewaz i przychod i ten koszt powinienem wpisac w danym dniu

    Bardzo proszę o podanie podstawy prawnej.
    Czyżby przychód o ktorym mowa był *sprzedażą* zaś koszt o którym
    mowa - "nabyciem towaru handlowego lub materiału" ???
    *Tylko* (AFAIK, AFAIR & IMO) dla tych dwu przypadków wpis MUSI
    być dokonany w danym dniu !!
    W pozostałych przypadkach - w dniu otrzymania dokumentu (otrzymam
    jak sobie wydrukuję, nie ? ;)) albo "do 20. następnego miesiąca",
    stosownie do drogi którą podatnik sobie wybrał.
    Co się nie zgadza ??

    >+ nie powinienem robic nic innego tylko caly czas pilnowac co sie dzieje na
    >+ koncie,

    ...ale to IMO przez to że przesadziłeś z wymogami dla KPiR, jakbyś
    tak został ministrem to byś nam wymaganiami dał do wiwatu ! ;)

    >+ czy np bank nie naliczyl laskawie jakis odsetek albo nie pobral
    >+ przypadkiem jakiejs prowizji... no bo przeciez jak wpisze to nastepnego dnia
    >+ to jest juz nieprawidlowe...

    j.w. - poproszę podstawę, chcę wiedzieć dlaczego źle robię drukując
    i wpisując "raz na miesiąc" !
    :)

    >+ czy moge zrobic tak:
    >+
    >+ wydrukowac na koniec miesiaca historie dla rachunku za caly miesiac. Potem
    >+ podliczyc odsetki otrzymane

    Ykhm... a to bank ci je CODZIENNIE dopisuje ??

    >+ i wpisac do ksiegi pod data np 31.05.2005 jako
    >+ dokument - wyciag bankowy 05/2005
    >+
    >+ podliczyc koszty i wpisac jednym wpisem np 25 x 1,49 = 37,25

    Tak robię - tyle że *drukuję* wszystkie "dowody operacji"...
    I zastrzegam - owo "jedno zdarzenie gospodarcze" może być
    dyskusyjne :] - ja uważam iż to jest "rozliczenie dochodów
    i opłat konta" ;)

    >+ no bo: podstawa zapisu jest - wyciag za miesiac. I ma date 31-05-2005
    >+ czy jest tu jakas nieprawidlowosc w tym rozumowaniu?

    :)

    >+ oczywisice wiem, ze operacji bankowych nie mozna ksiegowac zbiorczo

    ...bo ?

    >+ (nawiasem mowiac czy ktos wie dlaczego, komu to szkodzi i czemu to sluzy?)
    >+ Ale tu nie ma ksiegowania zbiorczego na zasadzie - biore 20 wyciagow i na
    >+ podstawie tego robie jeden dokument,

    ...a to zgoda.
    A co stoi (próbuję znaleźć INNY niż prezentujesz, ale również nisprzeczny
    z przepisami punkt widzenia :)) na przeszkodzie aby JEDNO zdarzenie
    gospodarcze było dokumentowane KILKOMA dokumentami - opisującymi jego
    CZĘSCI ? ;)
    Jako "jedno zdarzenie" mogłoby być ujęte jednym wpisem w KPiR :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)