  • 1. Data: 2006-03-01 11:02:09
    Temat: własność hipoteczna, a podatek od spadku
    Od: c...@w...pl

    Witam.
    Mam problem - może ktoś będzie w stanie mi pomóc ?
    Otóż - otrzymałem w spadku mieszkanie o pow. 48m2. Zaliczam się do
    3 grupy spadkobierców.
    Wiem, że jest mozliwe zwolnienie z podatku w przypadku m.in. nie
    posiadania mieszkania.
    Moja sytuacja wygląda jednak w ten sposób, że trzy lata temu
    nabyłem wraz z dziewczyną mieszkanie wspomagając się kredytem
    hipotecznym.Oficjalnie jestem właścicielem 50% mieszkania.Drugie 50%
    nalezy do dziewczyny.Na mieszaknie ustanowiona jest hipoteka.
    W związku z tym mam pytanie - czy zwolnienie z podatku od otrzymanego
    w spadku mieszkania wchodzi tu w grę?
    Jak będzie interpretowane posiadanie połowy mieszkania - przecież
    logicznie rozumując mieszkania nie posiadam...

    Z góry dziękuję za wszelką pomoc, pozdrawiam