  • 1. Data: 2006-03-01 08:54:09
    Temat: Pomyłka w temacie przelewu ZUS - i co teraz?
    Od: "latet" <l...@n...pl>

    Witam,

    Placąc ZUS-y korzystam z konta w mBanku,
    wiadomo, wygoda, brak prowizji. Niestety opcja
    "wykonaj ponownie" powoduje takie rozleniwienie,
    że w lutym pomyliłem się i nie poprawiłem kodu
    miesiąca. Poza tym wszystko inne (kwoty) było OK.

    Deklaracji DRA nie składam od ok. 2 lat - nawet rok temu
    w styczniu chciałem złożyć, ale mój ZUS nie chciał tego przyjąć,
    argymentując, że nie trzeba i żebym nie był nadgorliwy.

    Tak więc:

    1) w styczniu wyslalem poprawne przelewy "za grudzień" z kodem S20051201

    2) w lutym "za styczeń", ale błędnie, bo ponownie z kodem S20051201
    (zamiast S20060101)

    3) dziś wysłałem "za luty" z kodem prawidłowym: S20060201

    Co na to system działajacy w ZUS?
    Czy mam podjąć jakieś kroki?

    Dziękuję,

    latet

  • 2. Data: 2006-03-01 08:58:30
    Temat: Re: Pomyłka w temacie przelewu ZUS - i co teraz?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <l...@n...pl> napisal(a):
> [...]
    > (zamiast S20060101)
    >
    > 3) dziś wysłałem "za luty" z kodem prawidłowym: S20060201

    Złożyć pismo z wnioskiem o przeksięgowanie drugiego przelewu na
    miesiąc styczeń 2006. Treść mniej więcej taka jak napisałem. :)
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-03-03 09:27:52
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    latet wrote:
    [ ... ]

> [...]
    > (zamiast S20060101)
    > 3) dziś wysłałem "za luty" z kodem prawidłowym: S20060201

    Zrobiłem kiedyś taki błąd, przeksięgowało automatycznie. Najlepiej
    zadzwonic do lokalnego ZUSu i zapytać co robić.

  • 4. Data: 2006-03-03 12:19:10
    Od: "MarcinekP" <przadki@bez_spamu_neostrada.pl>

    Witam,
    zgodnie z rozporzadzeniem nt ksiegowania i rozliczania wplat da ZUS
    zus rozliczy to automatycznie (przynajmniej powinien tak zrobic) ale
    nie dziwilby sie jakby chceli jakies wyjasnienia na pismie

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-03-03 21:50:31
    Od: Paweł Sikorski <p...@l...ITOpl>

    > Deklaracji DRA nie składam od ok. 2 lat - nawet rok temu
    > w styczniu chciałem złożyć, ale mój ZUS nie chciał tego przyjąć,
    > argymentując, że nie trzeba i żebym nie był nadgorliwy.
    To tak można? Myślałem, że trzeba składać, jak się zmienia stawka %.

  • 6. Data: 2006-03-03 23:27:35
    Od: "latet" <l...@n...pl>

    > To tak można? Myślałem, że trzeba składać, jak się zmienia stawka %.

    Zdecydowanie NIE TRZEBA, ale jak widac na naszych przykladach,
    gdzie nie gdzie wolno, gdzie nie gdzie wręcz nie wolno.

    latet