    From: "poziomka001" <p...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: wezwanie do US pierwszy raz - czego mam się bać?
    Date: Wed, 15 Jul 2009 16:42:46 +0000 (UTC)

    Prowadzę DG od początku 2008 r. - wyłącznie usługi. Mam PKPiR i za poprzedni
    rok rozliczyłam się sama. W ST mam tylko samochód i nic poza tym. Niestety w
    zeszłym roku wyszła mi strata, ale wydaje mi się, że to normalne na początku
    działalności.

    Aha, nie zrobiłam na koniec roku spisu z natury, bo uznałam (być może
    błędnie), że jak nie mam towaru to nie mam czego spisywać. Mam rację? czy nie?

    Powiedzcie mi na co mam się przygotować i czy powinnam się czegoś bać? Mam
    nadzieję, że to tylko rutynowa kontrola, ale nie wiem czy mam tachać ze sobą
    wszystkie dokumenty, czy tylko faktury? PKPiR mam tylko w wersji
    elektronicznej, robię co miesiąc takie zbiorcze wydruki (tak mi poradziła
    znajoma księgowa i powiedziała że to wystarczy), ale teraz obawiam się czy nie
    będę musiała wszystkiego drukować po kolei?
    Całą księgowość robię sama niestety, ale póki co nie mam środków na wynajęcie
    biura księgowego.

    Na wezwaniu jest napisane, że dot. PIT-a 36 i błędnych wpłat (ale nie wiem
    co zle moglam wplacic???, za malo? za duzo?) i że mam zlozyc wyjasnienia. Niz
    poza tym. Niestety dodzwonic sie tam nijak nie mozna :( więc się stresuję, bo
    pierwszy raz mnie US wzywa i nie wiem na co powinnam się przygotować?