  • 1. Data: 2004-03-09 09:02:13
    Temat: używanie samochodu prywatnego w celach służbowych
    Od: <m...@N...gazeta.pl>

    Pracuję w firmie na zasadzie samozatrudnienia &#8211; czyli prowadzę jednoosobową
    działalność gospodarczą.
    Dwa razy w miesiącu muszę pojechać do innego miasta do filii naszej firmy (na
    jeden dzień).
    Jeżdzę samochodem pożyczonym od mamy (samochód jest zarejestrowany na nią).
    Czy mogę wrzucić w koszty firmy poniesione koszty z tego tytułu.
    O ile się orientuję trzeba prowadzić ewidencję przebiegu pojazdu &#8211; wpisywać
    kiedy i ile kilometrów zostało przejechanych, a w koszty wpisuję kwotę jaką
    daje ilość kilometrów pomnożona przez stawkę za 1 km przebiegu
    (ustalona &#8222;urzędowo&#8221;). Czy to prawda?
    Czy na tę kwotę którą odliczam muszę mieć jakieś faktury?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-03-09 12:02:23
    Od: "Robert Steward" <d...@i...op.pl>

    Użytkownik <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nią).
    > Czy mogę wrzucić w koszty firmy poniesione koszty z tego tytułu.

    1. sporządzić odpowiednią umowę użyczenia bądź dzierżawy.
    w przypadku dzierżawy wolna kwota od podatku wynosiłą w 2003 ok 2600 zł

    2. wrzucić wszystkie koszty związane w użytkowaniem samochodu

    R.S.

  • 3. Data: 2004-03-09 16:50:23
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Robert Steward napisał:

    > Użytkownik <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > 1. sporządzić odpowiednią umowę użyczenia bądź dzierżawy. w przypadku
    > dzierżawy wolna kwota od podatku wynosiłą w 2003 ok 2600 zł

    Ja bym nikomu nie WYDZIERŻAWIŁA swojego samochodu, nawet synowi.
    WYNAJĄć, owszem, UŻYCZYĆ też. Ale nie WYDZIERZAWIĆ.
    Lubie mój samochód ;-)

    > 2. wrzucić wszystkie koszty związane w użytkowaniem samochodu

    Wszyskie? Tak po prostu?
    Dla samochodu osobowego nie wprowadzonego do EŚT??
    Czy może wiesz z pewnego źródła że mama naszego kolegi posiada na
    osobisty użytek ciężarówkę?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-03-10 00:14:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Mar 2004, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Ja bym nikomu nie WYDZIERŻAWIŁA swojego samochodu, nawet synowi.
    >+ WYNAJĄć, owszem, UŻYCZYĆ też. Ale nie WYDZIERZAWIĆ.
    >+ Lubie mój samochód ;-)

    Och, w zakresie "rozporządzania jak właściciel" można co
    poniektóre uprawnienia w umowie skutecznie wyłączyć :)
    i np. zabronić "przerabiania", podnajmu,... (inna sprawa
    że prościej nie prowokować :))

    pozdrowienia, Gotfryd