  • 1. Data: 2004-03-08 19:47:56
    Temat: odprawa-ryczalt?
    Od: sanoj <i...@p...onet.pl>

    Szanowni grupowicze. Podobno nie ma glupich pytan:)

    Jestem uprawniona do zasilku przedemerytalnego w zwiazku z rozwiazaniem
    umowy o prace z przyczyn ekonomicznych(likwidacja stanowiska w
    zakladzie pracy).Otrzymam z tego tytulu odprawe.
    Czy to prawda, ze w mysl obowiazujacej w tym roku ordynacji podatkowej
    mozna od odprawy z tego tytulu zaplacic podatek ryczaltowy i tym samym
    nie wykazywac tej czesci dochodu w rocznym zeznaniu podatku PIT?

    Czy ktos z grupowiczow ma dostep do tresci przepisu regulujacego taki
    stan rzeczy i moglby sie do tego odniesc?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-03-08 20:36:44
    Temat: Re: odprawa-ryczalt?
    Od: "Wildcat" <w...@s...com>

> [...]
    > mozna od odprawy z tego tytulu zaplacic podatek ryczaltowy i tym samym
    > nie wykazywac tej czesci dochodu w rocznym zeznaniu podatku PIT?

    hmmm... u nas przy restrukturyzacji (odprawy dla pracownikow) ludzie nie
    placili ZUS, jednak podatek dochodowy nalezalo zaplacic (na zeznaniu
    rocznym), ale jak to sie ma w Twoim pryzpadku nie wiem.

    Pozdrawiam,
    Wildcat