    From: "szarwal" <s...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: umowa zlecenia
    Date: Mon, 2 Jun 2003 12:45:28 +0200

    Mam pewnien problem z umowa zlecenia i zwiazanym z tym zusem. Jestem doradca
    adr i własnie jestem w trakcje podpisywania umow zlecenia w kilku
    przedsiebiorstwach, umowy te opiewaja na niewielkie kwoty np 100, 150, 300
    złotych. Ksiegowy w jedym z tych przedsiebiorstw wynalazł kwote 146 złotych
    od których nie trzeba ponoc płacic zusu. Ja jednak czytalem na stronach zusu
    ze tylko pierwsza umowa jest objeta obowiazkowym ubezpieczniem a nastepne sa
    juz dobrowolne. Rozumiem to tak ze jesli podpisuje umowe dn np. 1 czerwca
    na kwote 100 zł to ta umowa jest objeta obowiązkowym ubezpieczeniem,
    natomiast umowa zawarta 2 czerwca - dobrowolnym. Umowy sa zawarte na czas
    nieokreslony.
    Swoja droga nie rozumiem tej kwoty 146 złotych. Czy to oznacza ze gdybym
    pierwsza umowe miał na 146 złotych to wowczas obowiązkowemu ubezpieczeniu
    podlega druga umowa opiewajaca na 300 złotych ???
    Oczywiscie , jak kazdy z nas chce zapłacic jak najmniej :)
    Bardzo prosze o pomoc.
    S.Z