  • 1. Data: 2004-03-20 18:25:06
    Temat: umowa z biurem rachunkowym
    Od: "daryusz" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam miłośników :-)

    Mój problem sprowadza się do chyba prostej rzeczy. Czy umowa z biurem
    rachunkowym powinna określać, że biuro powinno odliczać podatek vat? A jeżeli
    tak to jakie ewentualne warunki powinna zawierać taka umowa odnośnie tej
    kwestii?

  • 2. Data: 2004-03-20 20:05:50
    Temat: Re: umowa z biurem rachunkowym
    Od: "Janina" <j...@o...pl>

    Użytkownik "daryusz" <d...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:c3i2a1$78o$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    A jeżeli
    > tak to jakie ewentualne warunki powinna zawierać taka umowa odnośnie

    W umowie z biurem rachunkowym zamieszcza się dokładnie zakres prac
    związanych z prowadzeniem rachunkowości. Ja w umowie mam całokształt
    prac i tak: - prowadzenie KPIR, VAT. ZUS, LP, ewidencje wyposażenia,
    tabele amortyzacyjne środków trwałych. Przy prowadzeniu ewidencji VAT
    ma zastosowanie Ustawa o VAT jak również Ustawa o podatku dochodowym -
    kiedy Vat nie odliczony może stanowić koszt uzyskania przychodów.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-03-20 20:28:30
    Od: "daryusz" <d...@W...gazeta.pl>

    Janina <j...@o...pl> napisał(a):

    > Przy prowadzeniu ewidencji VAT
    > ma zastosowanie Ustawa o VAT jak również Ustawa o podatku dochodowym -
    > kiedy Vat nie odliczony może stanowić koszt uzyskania przychodów.

    Wydaje mi się to strasznie ogólne. Chodzi mi głównie o kwestię odliczania
    podatku VAT. Załóżmy, że podatkik zamierza korzystać w pełni ze swojego prawa
    w tym zakresie. Termin odliczenia jest jasno określony (ten podstawowy).
    Biorę fakturę do ręki i moim naturalnym odruchem jest sprawdzenie między
    innymi, kiedy podatnik tę fakturę otrzymał. I tu pojawia się problem. Jaki
    sposób postępowania przyjąć by ustalić tę datę. Wymusić na podatniku by
    wpisywał ją na tej fakturze?

    Pozdrawia daryusz

  • 4. Data: 2004-03-21 20:32:56
    Od: "Janina" <j...@o...pl>

    Użytkownik "daryusz" <d...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    problem. Jaki
    > sposób postępowania przyjąć by ustalić tę datę. Wymusić na podatniku

    Rozliczam podatnika. który bezwzględnie opisuje wszystkie faktury
    (data otrzymania, klasyfikacja kosztów). ale jest to jedyny przypadek
    w mojej grupie podatników. Księgując faktury zwracam uwagę na datę
    wystawienia jak również miejscowość. W takim przypadku decyduję, w
    jakim miesiącu księguję do VAT. W przypadku zakupu towarów - musi być
    dokument przyjęcia na magazyn.
    Janina

  • 5. Data: 2004-03-21 20:59:24
    Od: "daryusz" <d...@W...gazeta.pl>

    Janina <j...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > wystawienia jak również miejscowość. W takim przypadku decyduję, w
    > jakim miesiącu księguję do VAT. W przypadku zakupu towarów - musi być

    A jak spoglądasz na taką fakturę z datą wystawienia ostatniego dnia miesiąca
    i miejscowością dość odległą to jaka jest twoja pierwsza myśl? Bo ja bym
    sobie pomyślał o jednym.
    I w związku z tym zastanawiam się czy jakoś sensownie nie powinno się tego
    uregulować w umowie. Tak żeby mieć czyste sumienie.

    Pozdrawia daryusz

  • 6. Data: 2004-03-21 21:25:53
    Temat: pit 37
    Od: m...@t...pl (tlen)

    Jaką wartość wpisujemy w pit 37 w pozycji 114 ?
    Z pitu 11 poz.68. Pobrane
    czy poz.70 faktycznie odliczone ??

    Michał

  • 7. Data: 2004-03-24 19:58:03
    Od: "Janina" <j...@o...pl>

> [...]
    się tego
    > uregulować w umowie. Tak żeby mieć czyste sumienie.

    Masz rację, trzeba będzie aneksować umowy.
    Pozdrawiam
    Janina