  • 1. Data: 2004-03-20 15:25:30
    Temat: najem a zawieszenie DG; wynajem samochodu wraz z kierowcą
    Od: "siepacz" <o...@p...onet.pl>

    1. W ramach DG wynajmuję lokal mieszkalny, mam podpisana umowę na kilka
    lat, płatność ustalono roczną, płatną w całości raz do roku. Najem spełnia
    warunki najmu na cele mieszkalne (zwolniony od vatu).
    Dotychczas prowadziłem jeszcze inne usługi w ramach DG ale teraz chcę
    pozostać tylko przy tym najmie (zakładam, że problem opisany w pkcie 2 jest
    nie do przeskoczenia). Czy jest dopuszczalne zawieszenie DG na 11 miesięcy i
    podejmowanie jej co roku w miesiącu, w którym następuje płatność?

    2. Planuję uruchomić usługę polegającą na wynajmie samochodu (okratowanego)
    wraz z kierowcą - obsługa wesel, delegacji, wyjazdów itp. (stawką vat 7%)
    Czy do takiego rodzaju działalności będzie miała zastosowanie ustawa o
    transporcie drogowym? Czy będzie potrzebna jakaś licencja albo zdany
    egzamin?

    pozdrav
    siepacz