  • 1. Data: 2005-11-17 09:50:44
    Temat: ulga remontowa - kuchenne watpliwosci
    Od: "Maciek" <m...@n...t17.ikarnet.pl>

    Wita,

    Jednym z wiekszych wydatkow przy wykanczaniu mieszkania
    (przynajmniej w moim przypadku) bedzie kuchnia.
    Zastanawiam sie co bede mogl sobie z tego odliczyc.

    Na pewno okap bo bedzie podlaczany do komina. Zlewozmywak,
    bateria, tez.

    Kuchenka. Bede mial plyte elektryczna i piekarnik elektryczny.
    Mozna to odliczyc?
    W rozporzadzeniu Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa
    (dostepne tu http://www.mi.gov.pl/prezentacje/118.html )
    mozna wyczytac:

    >Wyszczególnienie robót zaliczanych do wydatków na cele
    >mieszkaniowe
    > 9. Wyposażenie kuchni, w tym:
    > - kuchnia elektryczna,

    Wiec niby mozna? Natomiast ja slyszalem ze skarbowka robi
    z tym jakies problemy. Niektorzy sugeruja ze na fakturze
    musi byc wpisane to jakos "magicznie" razem pod haslem
    "kuchnia elektryczna". Prawda to? Nie moge miec
    osobny plyty i piekarnika?

    Zwywary, lodowki sie nie da, to wiem.

    Meble kuchenne tez sie nia lapia, ale w tym samym rozporzadzeniu
    czytamy:

    > 9. Wyposażenie kuchni, w tym:
    > - zlewozmywak z baterią i szafką zlewozmywakową,

    Czyli jak na fakturze za meble bede mial wyszczegolniona
    osobna pozycje na szafke pod zlewozmywak to bede mogl to
    odliczyc tak? Ok, "jedziemy" dalej...

    > 4. Wykonanie robót wykończeniowych, w tym:
    > - stolarki i ślusarki,

    Hmmm, meble kuchenne to przeciez robota stolarska, no nie?
    Czy jesli bede mial osobno fakture za montaz mebli kuchennych
    to bede mogl to odliczyc?

    ale dalej

    > 1. Wykonanie dokumentacji technicznej, w tym:
    > - projektu technicznego,

    Czy projekt mebli kuchennych jest projektem technicznym?
    Czy jesli firma mi wystawi na fakturze pozycje pt:
    zaprojektowanie i aranzacja kuchni, to czy moge to odliczyc?

    A moze macie jakis jeszcze inny sposob, zeby mozna bylo
    wciagnac meble kuchenne pod ulge? Nie wiem, meble do zabudowy
    jakiejs wyimaginowanej wneki czy cuś ;-)

    Ktos sie podzieli swoimi doswiadczeniami?

    pozdro
    Maciek

  • 2. Data: 2005-11-17 09:58:08
    Temat: Re: ulga remontowa - kuchenne watpliwosci
    Od: cyklista <1...@a...net.pl111>

    > Kuchenka. Bede mial plyte elektryczna i piekarnik elektryczny.
    > Mozna to odliczyc?

    tu mozesz zyskac 15% jesli jeden z elementów bedzie gazowy (np.jeden
    palnik lub piekarnik) bo wtedy bedzie vat 7 na calos a nie 22 i
    skorzystasz z ulgi na urzadzenia gazowe i odliczenia bo gazowe jest
    trwale podlaczone

  • 3. Data: 2005-11-17 13:21:08
    Od: "Maciek" <m...@n...t17.ikarnet.pl>

> [...]
    > palnik lub piekarnik) bo wtedy bedzie vat 7 na calos a nie 22 i
    > skorzystasz z ulgi na urzadzenia gazowe i odliczenia bo gazowe jest trwale

    nie mam gazu w ogole w mieszkaniu, wiec odpada...
    a tak w ogole to jakos dla mnie kuchenka gazowa
    wcale nie jest bardziej trwale podlaczona do
    gazu niz kuchenka elektryczna do pradu, czy
    np zmywarka (i do produ i do wodu).
    Nie mozna wiec takiej kuchenki traktowac
    jakos czesci instalacji elektrycznej ? :-)

    Maciek