  • 1. Data: 2005-11-17 06:35:07
    Temat: Czy musze skladac deklaracje do ZUSu ?
    Od: "Gregor" <b...@o...pl>

    Witam

    Prowadze DG od lipca tego roku. Jestem tez zatrudniony w innej firmie. Ja
    dodatkowo sam place skladke zdrowotna. Podczas rejestracji skladalem 2 druki
    i ponoc pozniej mialem tylko placic skladke na poczcie lub przelewem.
    Dowiedzialem sie wczoraj ze moj kolega wlasnie zanosi comiesieczne
    deklaracje do ZUS.

    Czy to sie dotyczy kazdego ? czy akurat moja DG jest z tego zwolniona :) ?
    Wyczytyalem na stronie Zus ze jezeli ktos prowadzi pozarolnicza DG i oplaca
    skladki za siebie jest zwolniony ze skladania deklaracji.

    Jak to z tym dokladnie jest i jak to ewentualnie wyprostowac :)

    Dzieki za pomoc

    Pozdrawiam

    Grzegorz

  • 2. Data: 2005-11-17 06:45:21
    Temat: Re: Czy musze skladac deklaracje do ZUSu ?
    Od: "Gregor" <b...@o...pl>

    Składki na ubezpieczenia społeczne oraz zdrowotne osoba samodzielnie
    prowadząca działalność gospodarczą wykazuje wyłącznie w deklaracji
    rozliczeniowej ZUS DRA. Deklarację powinna złożyć do 10. dnia danego
    miesiąca za poprzedni miesiąc. W tym terminie powinny być również opłacane
    składki.

    Zgodnie z art. 47 ust. 2a ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, osoby
    prowadzące pozarolniczą działalność, opłacające składki wyłącznie za siebie
    lub osoby współpracujące, są
    zwolnione z obowiązku składania deklaracji rozliczeniowej
    i/lub imiennych raportów miesięcznych za kolejne miesiące, jeżeli nie
    nastąpiła żadna zmiana w stosunku do miesiąca poprzedniego, a także za
    miesiące, w których następuje zmiana najniższej podstawy wymiaru stanowiącej
    60% przeciętnego wynagrodzenia. Osoby, które będą opłacać składki od
    podstawy wymiaru stanowiącej 30% minimalnego wynagrodzenia zostały jednak
    zobowiązane do składania deklaracji rozliczeniowej i/lub imiennych raportów
    miesięcznych za miesiące, w których następuje zmiana najniższej podstawy
    wymiaru składek odpowiadającej 60 % przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia
    w poprzednim kwartale.