  • 1. Data: 2005-11-17 09:19:20
    Temat: DG i konto bankowe
    Od: "Waldi" <s...@o...pl>

    Czy prowadzac jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza musze
    zakladac konto firmowe czy moge poslugiwac sie kontem priv?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-11-17 10:17:44
    Temat: Re: DG i konto bankowe
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Przy rejestracji działalności w US masz w dokumencie zgłoszeniowym NIP-2
    pole o nazwie "Rachunki bankowe zwiazane z prowadzoną dział. gosp." i nie
    sądzę aby udało ci się ominąć wypełnienie tegoż pola. Z drugiej strony bank
    też zadba o to, abyś nie wykorzystywał swego r-ku osobistego do prowadzenia
    rozliczeń z tyt. dg - mój bank przynajmniej okazał się czujny.
    Pozdr. Graszka

  • 3. Data: 2005-11-17 23:15:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Nov 2005, Waldi wrote:

    > Czy prowadzac jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza musze
    > zakladac konto firmowe czy moge poslugiwac sie kontem priv?

    *Do czego* chcesz się posłużyć "kontem priv" ?
    Zauważ nadto że do US należy zgłaszać konta *wykorzystywane* do
    DG - i powstałby cały stosik komplikacji.
    Od konieczności podwójnego opodatkowania przychodów z konta
    (odsetki bankowe na przykład) do tłumaczenia że nie jest
    się wielbłądem i dana wpłata na pewno nie jest z DG ("no
    ale przecież dostał Pan pieniądze na konto *wykorzystywane*
    do DG").
    Natomiast z dyskusji (od paru lat) wynikało zawsze że
    np. ZUS i US *za siebie* (czyli *nie* z PIT-4, nie z PCC
    od zakupu towarów handlowych i nie VAT przy S.C. na
    przykład !) można od biedy ;) zapłacić bo to są zobowiązania
    "osobiste" (a nie z DG, jak by się zdawało :)).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)