  • Data: 2009-01-28 09:35:34
    Temat: ulga prorodzinna - to w koncu ile??
    Od: "Tunia" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    No taki wlasnie mam problem - ile mozna odliczyc?

    W przeroznych informatorach, serwisach podatkowych i artykulach wskazuja, ze za
    1 dziecko w rozliczeniu za 2008 rok mozna odliczyc 1173,70 zl.

    Tymczasem z art. 27f ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osob fizycznych (w
    brzmieniu sprzed 1 stycznia 2009) wynika, ze kwota odliczenia stanowi
    dwukrotnosc kwoty zmniejszajacej podatek w pierwszym przedziale skali
    podatkowej. Ta kwota przed zmianami z 1 stycznia 2009 to 530,08, a zatem
    przeprowadzajac to arcyskomplikowane dzialanie matematyczne (heh) otrzymuje
    kwote odliczenia 1060,16.

    Ja oczywiscie zdaje sobie sprawe, ze:
    a) litera prawa ma wartosc priorytetowa;
    b) lepiej odliczyc za malo niz za duzo,

    ale wrodzona dociekliwosc kaze mi jednak zapytac o co chodzi. Bo jednak malo
    prawdopodobne zeby WSZYSCY sie mylili i jak jeden mąż wskazywali na inną,
    konkretną kwote.

    Tunia