    From: "Kasia & Pawel" <k...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: ulga "odsetkowa" od kredytu mieszkaniowego
    Date: Wed, 16 Mar 2005 15:57:25 +0100

    Jak byscie postapili w mojej sytuacji?
    Zyjemy w konkubinacie i mamy zaciagniety kredyt mieszkaniowy od 01/2004 na
    340.000 PLN- w umowie kredytowej figurujemy jako wspolkredytobiorcy 50%/50%.
    W 2004 r. zaplacilismy w przyblizeniu 20.000 PLN odsetek.
    Zastanawiam sie czy bedzie dobrze, jesli wykaże w moim picie 37, ze wzielam
    kredyt na połowę czyli 170.000 PLN (wtedy zmieszcze sie w tym limicie
    189.000 PLN) i odlicze polowe odsetek czyli 10.000 PLN.
    Bo jesli wykaże, że kredyt jest 340.000 PLN, to wtedy bede mogła tylko
    proporcjonalnie zgodnie z limitem 189.000 PLN, kwota do odliczenia wyjdzie
    znacznie mniejsza.
    Czy dobrze mysle?

    Moj narzeczony rozumiem, ze nie moze skorzystac z ulgi odsetkowej skoro w
    1999 roku skorzystal ze starej ulgi na zakup nowego mieszkania od
    developera?
    Pytam, bo moi znajomi tez z niej korzystali kilka lat temu i upieraja sie,
    ze beda rozliczac odsetki od kredytu na budowe domu w 2004r. Chyba jednak ja
    mam racje?

    Dziekuje serdecznie z gory

    Pozdrawiam

    Kasi