eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiulga odestkowa po raz pierwszy (a na grupie pewnie setny) › ulga odestkowa po raz pierwszy (a na grupie pewnie setny)
    From: uważny_obserwator <u...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: ulga odestkowa po raz pierwszy (a na grupie pewnie setny)
    Date: Thu, 17 Apr 2008 09:00:46 +0200

    Zapytanie jest grzecznościowe na prośbe znajomego:
    Ma on kredyt z mozliwością odliczenia (prawa nabyte).
    1. Czy mam obowiązek dołączyć jakieś ksero umowy kredytowej/zakupu
    mieszkania?
    2. Czy osoby będące w związku małżenskim cały rok 2007 i rozwiedzione w
    2008, mogą się razem rozliczyć ten rok czy osobno?
    3.Jak wypełnić pit D i 2K. (może jest na sieci jakiś nielakoniczny opis?)
    3.1 pit D

    poz.30 - rozumiem jest to kwota wszystkich odsetek jakie zapłaciłem w roku
    podatkowym 2007 + okres wcześniejszy (pierwsze odliczenia)
    poz. 31 - co tu wpisać? jak obliczyć kwotę wydatków przypadających do
    odliczenia?

    3.2 pit 2K
    co to są "łączne wydatki" poz. 34. Czy to kredyt + odsetki, a może tylko
    kwota należna za mieszkanie?

    poz. 35 rozumiem, że to suma faktur jakie wystawił na mnie developer
    (płatności częściowe)

    dziękuje za wskazówki w imieniu swoim i znajomego