    From: Magda <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: ulga na zakup gruntu -czy tylko raz w życiu ???
    Date: Tue, 15 Jan 2002 22:18:06 +0100

    Czy tylko raz w zyciu mozna skorzystać z ulgi na działkę ?
    Sytuacja wygląda tak:
    W 1993 kupiono działkę budowlaną (ok.450 m2),
    koszt jej zakupu odliczono od dochodu. W 1995 sprzedano
    tę działkę i zapłacono 10% podatek + wykazano w PIT-32
    jako dochód (różnicę między ceną sprzedaży, a kosztem
    zakupu) i zapłacono o tego dochodu podatek na zasadach
    ogólnych ale zwrotu ulgi chyba nie było ( nie wynika z
    PIT ).
    W 2001 ta sama osoba zakupiła inną działkę.
    Czy mozna ją odliczyć czy już nie ?
    W jednym urzędzie powiedzieli mi, że nie można odliczyć
    drugi raz działki.
    Czy może się jakoś rozlicza różnicę w cenę za m2 analogicznie jak przy
    limicie na zakup mieszkania czy domu ?
    Gdzie znalazłam w necie info że jeśli się kupiło działkę po 1997 to
    przy sprzedaży trzeba oddać ulgę ?

    magda