eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkito jest KOMPLETNIE nienormalne - NIP gdzie leży prawda ? › to jest KOMPLETNIE nienormalne - NIP gdzie leży prawda ?
  • Data: 2004-04-27 15:37:26
    Temat: to jest KOMPLETNIE nienormalne - NIP gdzie leży prawda ?
    Od: "bach" <n...@n...no> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Chciałem złożyć formularz o nadanie nipu, jednak powiedzieli
    mi w US ze musi byc wypelniona rubryka E - "Dane podmiotu za,
    pośrednictwem którego przekazywany jest formulaż" i nie przyjęto
    mojego wniosku. Powiedziałem OK - wezmę to od pracodawcy.
    (umowa o dzieło)
    Pracodawca (duża zagraniczna firma) mowi :
    "To jest dla nas problem nie do przeskoczenia" - pozostawie to
    bez komentarza

    Radzą żebym :
    "wypełnił formularz i w nagłówku D oraz w nagłówku punktu 67. skreślił
    "/osoby reprezentującej składającego" Wtedy nie jest Pan zobowiązany
    wypełniać podpunkt E . Oznacza to że sam Pan stara się o nadanie nipu
    a jeśli nie nadadzą panu to złamią ustawę. "

    czy to prawda ? Wydaje mi się to skrajnie mało prawdopodobne. Pewnie
    jutro zadzwonie do US , ale chciałem poznać opinie grupowiczów, tym bardziej
    że w archiwum wyczytałem że moge wpisać zastępczo wszędzie pesel zamiast
    nipu,
    i wniosek o nip złożyć pod koniec roku razem z PIT-em bez wypełnionej
    rubryki
    E. Czy to prawda ? IMO głupio wtedy że kobita z US mi tego
    od razu nie powiedziała :-/

    --
    pozdrawiam Bach
    www.bach2k.republika.pl