  • From: "jacenty \(R\)" <www(at)goldap.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: termin wystawienia faktury
    Date: Wed, 23 Nov 2005 23:48:32 +0100

    Pytanie związane z fakturami. W jaki terminie mam PRAWO, a w jakim terminie
    mam OBOWIAZEK wystawienia faktury VAT na prośbę/żądanie kupującego?

    Z tego co udało mi się znaleść na googlach to obowiazek mam w terminie 3
    miesiecy. A prawo?

    Pytanie jest związane z faktrurami zaliczowymi. Do tej pory, jeśli klient
    wplacał 100% wartości zamówienia przy zamawianiu usługi, wystawiałem fakturę
    na zaliczkę na całą kwotę. Zgodnie z wytycznymi, nie wystawiałem już żadnej
    faktury końcowej. Jak juz udało mi sie ustalić, aby moj klient mógł
    skorzystaćz ulgi remontowej, musi mieć fakturę na usługę, a nie na zaliczkę
    (nawet 100%).

    Myślę że aby "pomóc" moim klientom, mógłbym zrobić następująco: wystawić
    "zerowe" faktury na usługę, gdzie zaliczka minusuje wartości usługi i
    wszystko wychodzi na zero. Jako "datę sprzedaży" wpisałbym datęwykonania
    usługi, jako "datę wystawienia" bieżącą datę.

    czy to postępowanie było by prawidłowe?

    --
    JR