  • Data: 2005-11-24 08:50:52
    Temat: Re: termin wystawienia faktury
    Od: Piotr Trocewicz <p...@n...spam.org> szukaj wiadomości tego autora

    jacenty (R) wrote:
> [...]
    > mam OBOWIAZEK wystawienia faktury VAT na prośbę/żądanie kupującego?
    >
    > Z tego co udało mi się znaleść na googlach to obowiazek mam w terminie 3
    > miesiecy. A prawo?
    >
    > Pytanie jest związane z faktrurami zaliczowymi. Do tej pory, jeśli klient
    > wplacał 100% wartości zamówienia przy zamawianiu usługi, wystawiałem fakturę
    > na zaliczkę na całą kwotę. Zgodnie z wytycznymi, nie wystawiałem już żadnej
    > faktury końcowej. Jak juz udało mi sie ustalić, aby moj klient mógł
    > skorzystaćz ulgi remontowej, musi mieć fakturę na usługę, a nie na zaliczkę

    A to ciekawe... a może potrzeba jakichś dodatkowych papierków
    potwierdzających wykonanie usługi?
    > Myślę że aby "pomóc" moim klientom, mógłbym zrobić następująco: wystawić
    > "zerowe" faktury na usługę, gdzie zaliczka minusuje wartości usługi i
    > wszystko wychodzi na zero. Jako "datę sprzedaży" wpisałbym datęwykonania
    > usługi, jako "datę wystawienia" bieżącą datę.
    >
    > czy to postępowanie było by prawidłowe?

    Jeśli chodzi o faktury zaliczkowe to sprawa jest jasna - w
    rozporządzeniu napisano, że w przypadku gdy zaliczki obejmują 100% kwoty
    brutto to faktury nie wystawia się.
    Jeśli chcesz iść w tą stronę to może:
    a) zwracaj zaliczkę i wystawiaj fakturę korygującą do faktury zaliczkowej,
    b) nie pobieraj 100% zaliczek,

    Piotrek.