    From: Maciek Bartnik <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: telefon w firmie w domu
    Date: Mon, 15 Dec 2003 02:19:56 +0100

    Witam!

    Prowadzę DG w mieszkaniu rodziców. Do DG jest mi potrzebny dostęp do
    Internetu, więc rodzice przepisali na moją firmę telefon stacjonarny i
    zamówiłem na ten numer Neostradę. W archiwum znalazłem informację, że US
    może kwestionować zaliczanie do KUP faktur otrzymywanych za korzystanie
    z telefonu, jeśli jest to jedyny telefon w domu. Co w takim wypadku
    powienienem zrobić, przy założeniu, że raczej nie chciałbym się bawić w
    przeglądanie bilingów, żeby stwierdzić, że 3 rozmowy w miesiącu
    właściwie nie są do końca związane z DG:
    - zainstalować drugą linię? Jeśli tak, to na kogo? Czy mogę na głównego
    lokatora (którym oczywiście nie jestem), czy muszę na siebie, żeby US
    był zadowolony?
    - nie instalować linii i nie przejmować się, bo US przy niskim rachunku
    się nie przyczepi.

    Dodam, że wszyscy w domu mają telefony komórkowe (w tym ja i nie
    uwzględniam go w rozliczeniach z US, mimo, że jakiś procent rozmów jest
    związanych z prowadzoną DG), a rachunek za tel. stacjonarny nie jest
    wysoki (jakieś 50-70 zł brutto z abonamentem).

    Jeśli już zakładać druga linię, to czy US nie przyczepi się jeśli
    skorzystam np. z usług Sferii, czyli dostanę telefon stacjonarny, ale w
    sumie nie związany z określonym lokalem (Sferia realizuje połączenia
    telefoniczne za pośrednictwem sieci bezprzewodowej)?

    Czy ktoś miał problem z US, który przyczepił się, że stałe łącze do
    Internetu w domu nie może być wliczane w KUP, bo przecież można z niego
    korzystać do celów prywatnych? Może od razu zainstalować dwa??? ;-)

    Maciek