  • Data: 2008-06-15 16:25:30
    Temat: telefon komorkowy-abonament i koszty
    Od: gb <b...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam
    mam pytanie odnosnie rozliczenia telefonu komorkowego w DG.
    chce kupic telefon komorkowy na DG, natomiast z tego co rozumiem,
    konieczne jest pozniejsze rozdzielanie polaczen prywatnych i tych
    zwiazanych bezposrednio z DG aby wrzucic w koszty te wlasciwe.

    mam wiec kilka pomyslow i prosilbym grupowiczow o info co o tym sadza i
    czy jest to zgodne z przepisami:

    1
    zastanawiam sie wiec, czy poprawne z punktu widzenia US bedzie
    zakupienie telefonu na DG i wrzucenie go w koszty DG a nie rozliczanie
    juz pozniejsze abonamentu za ten telefon zeby uniknac ewentualnych
    problemow z US z uzgadnianiem i tlumaczeniem, ktore polaczenie bylo
    kosztem a ktore nie.
    czyli telefon w koszty jako aparat a abonament juz nie

    2
    chyba ze istnieje tez mozliwosc, ze w koszty bede wrzucal kwote
    abonamentu, jednak bede pomijal juz to co jest ponad abonament, czyli
    jesli abonament z darmowymi minutami wynosci 75PLN to bede to wpisywal
    jako koszt i nie bedzie to podlegac weryfikacji zasadnosci polaczen a
    jak wydzwonie cos ponad to nie bede tego juz wpisywal do kosztow. tyle
    ze tutaj widze problem z tym, ze faktura bedzie wystawiona na kwote
    wyzsza niz ta standardowa wynikajaca z abonamentu. i problem ze moze
    gdybym nie uzywal prywatnie darmowych minut to przeszly by na kolejny
    miesiac obnizajac przyszle koszty itp.

    3
    bede wliczal caly abonament bo praktycznie kazde polaczenie moze miec
    jakis zwiazek z DG

    4
    kupuje telefon na firme i ani aparatu ani abonamentu nie rozliczam w
    kosztach

    prosze o opinie i sugestie ktora opcja jest niekwestionowalna przez US.
    powiem ze najbardziej podatkowo wydaje mi sie wlasciwa i niekonfliktowa
    opcja '1' ale nie wiem czy jest zgodna z przepisami bo skoro mam aparat
    to gdzie abonament itp.

    tia
    pozdrawiam
    gb