  • 1. Data: 2004-02-20 14:20:31
    Temat: studencki biznes :)
    Od: "Mateusz" <m...@i...pl>

    Witam!
    Jestem studentem pierwszego roku PW. Od kilku lat tworzę strony internetowe
    i robię to wystarczająco profesjonalnie i dobrze, by móc trochę na tym
    zarobić. Dlatego pomyślałem o podjęciu próby znalezienia klientów - małych i
    średnich firm - które chciałby skorzystać z mojej oferty.
    Jestem jeszcze młody i nie znam się dobrze na podatkach i prawie pracy
    dlatego zwracam się do was z prośbą o pomoc: jak rozegrać to wszystko by
    było zgodnie z prawem. Podejrzewam, że najkorzystniejsza będzie UMOWA
    ZLECENIE. Czytałem o tym w internecie, ale nie rozwiałem wszystkich swoich
    wątpliwości. Oto pytania i informacje:

    - jeżeli za zlecenie biore X złotych (kwota brutto) to jaką kwotę dostaję od
    pracodawcy?
    - ile procent z tego co zarobię w przeciągu roku mam oddać na koniec roku w
    rozliczeniu podatkowym, czy możliwe jest bym nie płacił podatków (jakies
    minimalne kwoty dochodu itp.?)
    - nigdy jeszcze nie płaciłem podatków, mam NIP
    - czy znajdę w sieci wzory umów i wzór umowy zlecenie, która będzie dla mnie
    najodpowiedniejsza
    - czy z zarobkowania w ten sposób (chciałbym wykonać kilka, do dziesięciu,
    zleceń w ciągu rouk) wynikają jakieś skutki na przyszłość, związane np. z
    emeryturą, przepracowanymi latami itp?

    z góry dziękuję wszystkim, którzy znajdą chwilę czasu by odpowiedzieć
    będę wdzięczny za odpowiedzi na priva

    pozdrawiam
    Mateusz