  • Data: 2009-04-17 09:30:42
    Temat: stawka liniowa a dochód z umowy o pracę
    Od: "marcin " <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hej,

    Mam prosbe o pomoc w nastepujacym stanie faktycznym:
    - do konca 01.2009 r. zatrudnienie w ramach umowy o prace
    - od 02.2009 dzialalnosc gospodarcza ze stawka liniowa (nie, nie swiadcze
    uslug na rzecz bylego pracodawcy, ale na rzecz innej spolki z grupy;)

    W 04.2009 dostaje od mojego bylego pracodawcy premie za 2008 rok. Pracodawca
    wyplaca mi kwote netto, po potraceniu skladek ZUS oraz zaliczek na podatek
    dochodowy.

    Moje watpliwosci:
    1. Czy pracodawca zrobil poprawnie? Tzn czy nie powinien mi wyplacic kwoty
    brutto i kazac mi dalej sie samemu z tym bawic? Moim zdaniem zrobil ok, bo
    swiadczenie wynika wciaz ze stosunku pracy.
    2. Czy nie wiaza sie z tym dla mnie negatywne konsekwencje w zwiazku ze
    stawka liniowa? W szczegolnosci czy nie powoduje to przejscia z automatu na
    stawke progresywna? Pomimo podwyzszenia progow, wciaz liniowa jest dla mnie
    koszystniejsza.

    dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam,
    Marcin