  • 11. Data: 2007-12-14 11:35:41
    Temat: Re: stara i nowa działalność gospodarcza
    Od: Wildcat <v...@g...com>

    On 14 Gru, 10:57, Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM.gmail.com> wrote:

    > Moj urzad miasta zasugerowal ze to co teraz napisales jest niezgodne z
    > ustawa i w nazwie nalezy wpisac jedynie BETA.
    >
    > Pozdrawiam
    > Piotr Wójcicki

    Tylko samą nazwę??? przecież w przypadku s.c. powinno się pisać imiona
    i nazwiska wspólników, tak jak przy firmie (nazwie) osoby fizycznej
    również powinno być imię i nazwisko, a nie sama nazwa...Czyżbym
    przegapila jakąś rewolucyjną zmanę w przepisach??? ;-)

  • 12. Data: 2007-12-14 12:06:23
    Od: "grzess" <g...@w...pl>

    > W kwestii formalnej - z jaką ustawą? Bo z zasady nie wierzę w podpieranie
    > sie ustawą, zwłaszcza przez urzędników, bez podania dokładnych namiarów na
    > akt prawny.
    >
    > Mój urząd wpisuje pełną nazwę s.c. łącznie z nazwiskami wspólników.

    mysle ze chodzi o ustawe prawo dzialalnosci gosp i art. 7b ust. 2 pkt 2;

    1) oznaczenie przedsiębiorcy oraz jego numer ewidencyjny PESEL, o ile taki
    posiada,

    grzess

  • 13. Data: 2007-12-14 12:50:37
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-12-2007 o 13:06:23 grzess <g...@w...pl> napisał(a):

    > mysle ze chodzi o ustawe prawo dzialalnosci gosp i art. 7b ust. 2 pkt 2;
    >
    > 1) oznaczenie przedsi?biorcy oraz jego numer ewidencyjny PESEL, o ile
    > taki
    > posiada,

    Spółka cywilna nie jest przedsiębiorcą, jest tylko umową wspólnego
    prowadzenia
    przedsiębiorstwa, czy jak to ściśle nazwać

  • 14. Data: 2007-12-14 13:00:22
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-12-2007 o 12:35:41 Wildcat <v...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > również powinno być imię i nazwisko, a nie sama nazwa...Czyżbym
    > przegapila jakąś rewolucyjną zmanę w przepisach??? ;-)

    S.C. może mieć dowolną nazwę, już dawno nie jest przedsiębiorcą.
    Natomiast jako że spółkę zawiązują przedsiębiorcy i posługują się nazwą
    spółki
    na zasadach podobnych do firmy, można wydedukowac z tego że nazwiska
    powinny tam się znaleźć
    - przemawia za tym też fakt, że w przeciwnym wypadku s.c. miałaby taryfę
    ulgową
    w porównaniu do indywidualnej dg oraz spółek prawa handlowego.
    Ale ZTCW przepisów na to nie ma, oprócz tego jednego, że firmą osoby
    fizycznej jest jej imie i nazwisko
    + ew. dopisek.
    Zdaje się Gotfryd kiedyś wysnuł wnosek, że przy okazji
    "deprzedsiębioryzacji" s.c. pozapominali zrobić przegląd
    przepisów.

  • 15. Data: 2007-12-14 16:42:45
    Od: "grzess" <g...@w...pl>

    > Spółka cywilna nie jest przedsiębiorcą, jest tylko umową wspólnego
    > prowadzenia
    > przedsiębiorstwa, czy jak to ściśle nazwać

    i dziala na podstawie wpisow przedsiebiorcow, stad w/w przepis

  • 16. Data: 2007-12-14 16:54:26
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-12-2007 o 17:42:45 grzess <g...@w...pl> napisał(a):

    > i dziala na podstawie wpisow przedsiebiorcow, stad w/w przepis

    Nie, spółka cywilna działa na podstawie umowy spółki cywilnej,
    na podstawie wpisu działa przedsiębiorca.

    Natomiast jest to jak z różnicami kursowymi - nic pewnego, więc nie będę
    się upierał,
    podałem praktyczny sposób w jaki sam to przeszedłem i tyle.

  • 17. Data: 2007-12-14 16:59:16
    Od: "grzess" <g...@w...pl>

    > Nie, spółka cywilna działa na podstawie umowy spółki cywilnej,
    > na podstawie wpisu działa przedsiębiorca.

    w/w ustawa i ustawa o swobodzie dzialalnosci gosp na wspolnikow naklada
    obowiazek rejestracji, nie zas na spolke ktora nie posiada osobowosci
    prawnej

    grzess

  • 18. Data: 2007-12-14 17:58:10
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-12-2007 o 17:59:16 grzess <g...@w...pl> napisał(a):

    > w/w ustawa i ustawa o swobodzie dzialalnosci gosp na wspolnikow naklada
    > obowiazek rejestracji, nie zas na spolke ktora nie posiada osobowosci
    > prawnej

    Czyli zgadzasz sie ze mną ?

  • 19. Data: 2007-12-14 21:54:42
    Od: "grzess" <g...@w...pl>

    > Czyli zgadzasz sie ze mną ?

    nie mam pewnosci czy dobrze cie rozumiem, a glos w temacie zabralem aby
    wskazac z czego moze wynikac problem z ktorym zetknal sie Piotr Wojcicki
    chcialbym jednoczesnie dodac ze przepis ktory przytoczylem traci swoja moc
    30.09.2008r, a mamy tez zapis ustawy o swobodzie działalnosci gosp o
    zblizonym lecz nie takim samym brzmieniu
    art. 27 ust. 2 pkt 1
    1) firmę przedsiębiorcy oraz jego numer PESEL, o ile taki posiada;
    w ktorym znajduje sie juz miejsce na:
    6) informacje o umowie spółki cywilnej, jeżeli taka została zawarta;

    powyzszym usiluje uzasadnic twierdzenie urzednika jakoby we wniosku o wpis
    nie mogly widniec dane odnosnie sc, gdyz tak zrozumialem wypowiedz Piotra
    Wojcickiego, a teraz mam dylemat czy chodzilo o dopisek s.c. wraz z
    nazwiskami czy tez zakwestionowano same nazwiska, a o ile sobie przypominam
    to urzednicy gminni swego czasu bronili stanowiska, ze firma s.c. nie wymaga
    ujawnienia nazwisk wspolnikow i tak mieli przygotowany program do
    prowadzenia ewidencji

    a wracajac do pytania, to jezeli pytasz co winien zawierac wniosek o
    dokonanie wpisu to odpowiem zgodnie z ustawa:

  • 20. Data: 2007-12-14 22:17:37
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-12-2007 o 22:54:42 grzess <g...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > w ktorym znajduje sie juz miejsce na:
    > 6) informacje o umowie spó?ki cywilnej, je?eli taka zosta?a zawarta;

    (...)

> [...]
    > 1) firm? przedsi?biorcy oraz jego numer PESEL, o ile taki posiada;
    > 6) informacje o umowie spó?ki cywilnej, je?eli taka zosta?a zawarta;

    Ta część ustawy o swobodzie nie obowiązuje do wspomnianej przez Ciebie
    daty 30.09.2008r.
    W tej chwili w zakresie rejestracji dalej obowiązuje prawo działalności
    gospodarczej:

    art. 7b
    2. Zgłoszenie o dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej
    powinno
    zawierać:
    1) oznaczenie przedsiębiorcy oraz jego numer ewidencyjny PESEL, o ile taki
    posiada,
    2) oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu przedsiębiorcy, a jeżeli stale
    wykonuje
    działalność poza miejscem zamieszkania - również wskazanie tego
    miejsca i adresu zakładu głównego, oddziału lub innego miejsca, o którym
    mowa w art. 11 ust. 1,
    3) określenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej zgodnie z
    Polską Klasyfikacją Działalności (PKD),
    4) wskazanie daty rozpoczęcia działalności gospodarczej.

    Art. 11.
    1. Zakład główny, oddział oraz inne stałe miejsce wykonywania przez
    przedsiębiorcę
    działalności gospodarczej powinny być oznaczone na zewnątrz.

    (Co ciekawe art. 11 jest uchylony, czyli art. 7b ust.2 pkt 2 odwołuje się
    do próżni?)

    Jak widzisz, należy podać oznaczenie przedsiębiorcy - nazwa s.c. nie jest
    oznaczeniem przedsiębiorcy.

    Ponadto, skoro w ustawie o swobodzie dopisali "informacje o umowie spó?ki
    cywilnej, je?eli taka zosta?a zawarta;",
    to IMHO znaczy że racjonalny prawodawca skapował się, że wczesniej tego
    nie wymagał, a warto by było to
    zawierać na wpisie.

    No i dochodzimy do pointy - kompromisem jest wpisywanie nazwy spółki przy
    adresie,
    UM traktuje to pewnie jako częśc adresu i wszytsko gra, przedsiębiorca ma
    adnoptacje o spółce na wpisie
    i wszyscy są zadowoleni.

    Natomiast do nazwisk wspólników w nazwie spółki, to IMHO UM-owi nic do
    tego - jeśli wspólnicy zrobią
    nazwę spółki bez swoich nazwisk, czyli tylko ALFA s.c., to ich sprawa -
    IMHO UM nie ma podstaw do niedokonania
    wpisu do ewidencji.

    A jako że osobiście przychylam się do zdania(które uważam za lekko
    naciągane, ale jedyne sensowne),
    że przepisy o firmie należy, z braku laku, stosować do s.c., we nazwie
    własnej s.c. miałem zarówno
    nazwiska wspólników, jak i dopisek "s.c."(chociaż nie ma na to żadnego
    wymogu prawnego, to jednak wg KC firma
    nie może wprowadzać w błąd).