    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: stara i nowa działalność gospodarcza
    Date: Fri, 14 Dec 2007 23:17:37 +0100

    Dnia 14-12-2007 o 22:54:42 grzess <g...@w...pl> napisał(a):

    > nie mam pewnosci czy dobrze cie rozumiem, a glos w temacie zabralem aby
    > wskazac z czego moze wynikac problem z ktorym zetknal sie Piotr Wojcicki
    > chcialbym jednoczesnie dodac ze przepis ktory przytoczylem traci swoja
    > moc
    > 30.09.2008r, a mamy tez zapis ustawy o swobodzie dzia?alnosci gosp o
    > zblizonym lecz nie takim samym brzmieniu
    > art. 27 ust. 2 pkt 1
    > 1) firm? przedsi?biorcy oraz jego numer PESEL, o ile taki posiada;
    > w ktorym znajduje sie juz miejsce na:
    > 6) informacje o umowie spó?ki cywilnej, je?eli taka zosta?a zawarta;

    (...)

> [...]
    > 1) firm? przedsi?biorcy oraz jego numer PESEL, o ile taki posiada;
    > 6) informacje o umowie spó?ki cywilnej, je?eli taka zosta?a zawarta;

    Ta część ustawy o swobodzie nie obowiązuje do wspomnianej przez Ciebie
    daty 30.09.2008r.
    W tej chwili w zakresie rejestracji dalej obowiązuje prawo działalności
    gospodarczej:

    art. 7b
    2. Zgłoszenie o dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej
    powinno
    zawierać:
    1) oznaczenie przedsiębiorcy oraz jego numer ewidencyjny PESEL, o ile taki
    posiada,
    2) oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu przedsiębiorcy, a jeżeli stale
    wykonuje
    działalność poza miejscem zamieszkania - również wskazanie tego
    miejsca i adresu zakładu głównego, oddziału lub innego miejsca, o którym
    mowa w art. 11 ust. 1,
    3) określenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej zgodnie z
    Polską Klasyfikacją Działalności (PKD),
    4) wskazanie daty rozpoczęcia działalności gospodarczej.

    Art. 11.
    1. Zakład główny, oddział oraz inne stałe miejsce wykonywania przez
    przedsiębiorcę
    działalności gospodarczej powinny być oznaczone na zewnątrz.

    (Co ciekawe art. 11 jest uchylony, czyli art. 7b ust.2 pkt 2 odwołuje się
    do próżni?)

    Jak widzisz, należy podać oznaczenie przedsiębiorcy - nazwa s.c. nie jest
    oznaczeniem przedsiębiorcy.

    Ponadto, skoro w ustawie o swobodzie dopisali "informacje o umowie spó?ki
    cywilnej, je?eli taka zosta?a zawarta;",
    to IMHO znaczy że racjonalny prawodawca skapował się, że wczesniej tego
    nie wymagał, a warto by było to
    zawierać na wpisie.

    No i dochodzimy do pointy - kompromisem jest wpisywanie nazwy spółki przy
    adresie,
    UM traktuje to pewnie jako częśc adresu i wszytsko gra, przedsiębiorca ma
    adnoptacje o spółce na wpisie
    i wszyscy są zadowoleni.

    Natomiast do nazwisk wspólników w nazwie spółki, to IMHO UM-owi nic do
    tego - jeśli wspólnicy zrobią
    nazwę spółki bez swoich nazwisk, czyli tylko ALFA s.c., to ich sprawa -
    IMHO UM nie ma podstaw do niedokonania
    wpisu do ewidencji.

    A jako że osobiście przychylam się do zdania(które uważam za lekko
    naciągane, ale jedyne sensowne),
    że przepisy o firmie należy, z braku laku, stosować do s.c., we nazwie
    własnej s.c. miałem zarówno
    nazwiska wspólników, jak i dopisek "s.c."(chociaż nie ma na to żadnego
    wymogu prawnego, to jednak wg KC firma
    nie może wprowadzać w błąd).