  • Data: 2009-09-02 11:14:47
    Temat: stało się - zostałem 'przestępcą' skarbowym :-)
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Właśnie otrzymałem wezwanie do US w charakterze sprawcy wykroczenia
    skarbowego za niezgłoszenie w terminie NIP1
    aktuazlizacyjnego w związku z otwarciem nowych rachunków firmowych. (art 81
    $1 pkt 1 kks)
    Otwierałem tych rachunków zdaje się 5 i w sumie mogło sie zdarzyć że poślizg
    w związku z niektórymi
    jezeli chodzi o date załozenia - data zgłoszenia wyniosł koło miesiąca.
    Otwierałem rachunki zdalnie
    a czekałem na potwierdzenia otwarcia wszystkich rachunków które w roznym
    czasie dochodziły poczta, dopiero
    pozniej zaniosłem NIP1 do US, MOJ BŁĄD ZE Z UMOWAMI gdzie byly daty :-)

    No i teraz pytanie takie, czy podatnik ma obowiązek zgłosić rachunek firmowy
    jako taki w daciee otwarcia do US czy rachunek UZYWANY (czyli w dacie
    rozpoczecia uzytku + 14 dni)
    w zwiazku z prowadzona DG, bo jezeli rachunek uzywany w zwiazku z DG, to ja
    zaczałem uzywac te rachunki dopiero jak juz wszystkie
    otworzylem, wiec przy drugiej opcji na chlopski rozum nie przekroczyłem
    terminu.

    pozdrawiam
    --
    http://dumpingowiec.pl - faktury / paragony /rachunki, księga przychodów i