    From: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: srodki trwale w budowie a vat
    Date: Sat, 12 Jun 2004 04:54:14 +0200
    Sender: l...@p...onet.pl@logotech.demo.pl

    witam - taki problem

    co zrobić z vatem od nabywanych elementów środka trwałego w budowie
    (inwestycji) wychodzi mi dziwna rzecz
    1. nabywane elementy inwestycji nie są środkami trwałymi podlegającymi
    amortyzacji (nie działa art.88.3.1 VAT) Co podlega amortyzacji jest zapisane
    w art.22a.1 updf
    2. nie można od nich odliczyć podatku naliczonego bo nie stanowią również
    kosztu uzyskania przychodu w updf. 23.1.1.b
    3. Wychodzi mi, ze podatek naliczony wisi do momentu oddania ST do używania
    i jeśli to nastąpi przed upływem 5-ciu lat to mamy prawo skorygować
    wszystkie deklaracje i od momentu oddania go w użytkowanie robić korekty
    zgodnie z art.91 i zgodnie z art.86.14
    4. jeżeli cześć faktur lub wszystkie przekroczą okres 5-ciu lat, i nie
    będzie już można skorygować deklaracji, to vat naliczony (od
    niekorygowalnych faktur) powiększy wartość środka trwałego w momencie
    oddania go w używanie

    Atomek