  • 1. Data: 2005-03-17 20:13:49
    Temat: środki trwałe a likwidacja firmy
    Od: "Wiesław J" <0...@v...pl>

    Od jakiej wartości naliczane są podatki od środków trwałych uwidocznionych
    na remanencie końcowym przy zakończeniu dz. gosp. / likwidacji firmy /- czy
    początkowej czy od wartości księgowej . Jak wygląda sytuacja z samochodem
    zakupiony do firmy , ale nie posiadającym wartości 3500 zł netto w
    momencie zakupu / wykup z F. Leasingowego / . Chcialbym go zostawić sobie na
    tych samych dokumentach. Dzięki za wyjaśnienia.

  • 2. Data: 2005-03-18 09:21:52
    Temat: Re: środki trwałe a likwidacja firmy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Mar 2005, Wiesław J wrote:

    >+ Od jakiej wartości naliczane są podatki od środków trwałych uwidocznionych
    >+ na remanencie końcowym przy zakończeniu dz. gosp. / likwidacji firmy /- czy
    >+ początkowej czy od wartości księgowej

    Hm... sprawdzamy "co pytający mógł mieć na myśli" :)
    Podatku dochodowego nie - bo przecież nie ma PD od ST.
    Zostaje VAT.
    No to do VATu ustawodawcy w ramach "robienia dobrze" przedsiębiorcom
    przywalili VAT naliczony od nabycia... czyli cały co był odliczony :[
    Kiedyś była wartość *rynkowa*.
    O ile wiem to *księgowej* nie było nigdy !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-03-22 09:57:33
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > przywalili VAT naliczony od nabycia... czyli cały co był odliczony :[
    > Kiedyś była wartość *rynkowa*.

    Znaczy... lepiej opylić ST ciotce za złotówkę, wystawić FV i odprowadzić vat
    (paręnaście groszy)...

  • 4. Data: 2005-03-22 10:40:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Mar 2005, Bozoo wrote:

    >+ Znaczy... lepiej opylić ST ciotce za złotówkę
    ^^^^^^

    Najpierw trzeba przeczytać UoPDoOF art. 25 oraz ustawę
    o VAT - art. 32 !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-03-22 11:25:33
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > Najpierw trzeba przeczytać UoPDoOF art. 25 oraz ustawę
    > o VAT - art. 32 !
    No nie, żebym czytał (nie mam pod ręką) ale chyba wolno
    wyprzedać majątek firmy na kilka dni przed jej likwidacją?

  • 6. Data: 2005-03-22 21:28:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    www.podatki.pl

    >+ ale chyba wolno
    >+ wyprzedać majątek firmy na kilka dni przed jej likwidacją?

    Wolno.
    Zapodam ci określenie występujące w obu artykułach:
    "podmioty powiązane".
    Popatrz co podkreśliłem w poprzednim cytacie (uwaga: *fixed* font !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)