  • 1. Data: 2006-01-13 10:56:05
    Temat: środki trwałe a likwidacja DG
    Od: "Wojtek Poplawski" <w...@N...gazeta.pl>

    Witam.

    Prowadzę jednoosobową DG (jestem płatnikiem VAT). Za około pół roku zamierzam
    zlikwidować tą działalność. Zamierzam teraz kupić komputer i nie wiem czy jest
    sens aby kupić go "na firmę". Jakie koszty będę musiał ponieść podczas
    likwidacji DG jeśli teraz wrzucę taki komputer w KUP i odliczę sobie VAT?

    Pozdrawiam
    WP

  • 2. Data: 2006-01-16 08:22:09
    Temat: Re: środki trwałe a likwidacja DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Jan 2006, Wojtek Poplawski wrote:

> [...]
    > sens aby kupić go "na firmę". Jakie koszty będę musiał ponieść podczas
    > likwidacji DG jeśli teraz wrzucę taki komputer w KUP i odliczę sobie VAT?

    1. VAT.
    Oddać.
    2. dochodowy
    Co da się zaliczyć w koszty to podatnika :) - z tym że *uwaga* taka,
    iż w razie sprzedaży tego PC *pomimo* zamknięcia DG trzeba będzie
    wykazać go jako przychód z DG. Przez 6 lat, czyli praktycznie zawsze.
    Oczywiście zasada odliczania od przychodu wartości nabycia pozostaje :)
    tak że w najgorszym układzie trzeba zwrócić amortyzację.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)