  • 1. Data: 2003-10-02 17:18:03
    Temat: srodek trwaly - pare pozycji na fakturze
    Od: "micha_e" <m...@o...pl>

    witam,
    mam nastepujacy problem:
    na fakturze vat sa 4 pozycje, dwie sa to kupione materialy handlowe, nastepne
    dwie to materialy ktore sluza do budowy srodka trwalego, jak mam to wpisac do
    kpir??
    1. czy materialy ktore sluza do budowy sr. trwalego wpsywac w kolumnie 14
    (pozostale wydatki) razem z zakupionymi materialalmi handlowymi (kolumna 10) a w
    ewidencji srodkow trwalych wpisac pozycje z ktorych zostal ten sr. trwaly
    zbudowany
    2. czy wpisac tylko wartosc materialow handlowych a pozycje nizej wpisac
    umorzenie srodka trwalego ktory zostal zbudowany (wartosc ponizej 3500zl -
    amortyzacja jednorazowa)??

    a moze jakos inaczej??

  • 2. Data: 2003-10-02 18:21:19
    Temat: Re: srodek trwaly - pare pozycji na fakturze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Oct 2003, micha_e wrote:

> [...]
    >+ kpir??
    >+ 1. czy materialy ktore sluza do budowy sr. trwalego wpsywac w kolumnie 14

    Nie.

    >+ razem z zakupionymi materialalmi handlowymi (kolumna 10) a w
    >+ ewidencji srodkow trwalych wpisac pozycje z ktorych zostal ten sr. trwaly
    >+ zbudowany

    Nie.

    >+ 2. czy wpisac tylko wartosc materialow handlowych a pozycje nizej wpisac
    >+ umorzenie srodka trwalego ktory zostal zbudowany (wartosc ponizej 3500zl -
    >+ amortyzacja jednorazowa)??

    IMO - właśnie tak.
    Na fakturze opisać które pozycje (ew. jaka część) poszła
    "na towar" i "na ŚT".
    Odpowiednio podzielić również VAT :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-10-03 11:07:35
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > IMO - właśnie tak.
    > Na fakturze opisać które pozycje (ew. jaka część) poszła
    > "na towar" i "na ŚT".
    > Odpowiednio podzielić również VAT :)

    I uzupełnienie wraz z uszasadnieniem: jako numer dokumentu w tym
    wypadku wpisujesz nie numer faktury zakupu, a najlepiej nr pozycji w
    EŚT. Bo to właśnie ta ewidencja, a nie faktura jest podstawą zaliczenia
    do kosztów