  • Data: 2004-10-31 23:27:21
    Temat: sprzedaz wysylkowa artykulow rolnych
    Od: "_hehehe" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam
    :)
    aktuanie prowadze dzialalnosc gospodarcza
    w zakresie handlu _detaliczny artykulami przemyslowymi
    (VAT i zryczaltowany podatek dochodowy i ZUS)
    :)
    po swoich allegrowych doswiadczeniach
    z wiosna zamierzam bardziej rozszerzyci sformalizowac te swoja dzialalnosc
    i zastanawiam sie co lepiej byloby
    :)
    wysylkowo bede sprzedawal sadzonki glownie wlasnej produkcji
    1.czy korzystniej bedzie dla mnie poszerzyc swoja aktualna dzialanosc
    o forme wysylkowa

    2 . zawiesic dzialalnosc w zakresie handlu detalicznego
    i zajac sie tylko produkcja i sprzedaza roslinek
    ?
    Zona ma niezalezna dzialalnosc gospodarcza i inny sklep z tym samym towarem
    czyli praktycznie bedzie to jakby "przepisanie mojego sklepu z towarem na
    Zone"
    :)
    od paru lat mam okolo 1,5 ha ziemi
    jestem platnikiem podatku rolnego
    co o ile dobrze wiem
    daje mi prawo do legalnej sprzedazy pozytkow ze swojej ziemi
    z tym
    ze u mnie nie beda to naprzyklad ziemniaki czy zboze ale sadzonki roslin
    ?
    3. a moze mozna jednoczesnie prowadzic dzialalnosc gospodarcza
    i jednoczesnie korzystac z przywilejow bycia malorolnym coprawda
    ale zawsze - Rolnikiem
    ?
    a na margnesie zastanawiam sie jak przy sprzedazy wysylkowej
    i ryczlatowym rozliczaniu podatku dochodowego naliczac obrot:
    wplaty na konto zawieraja lacznie koszt towaru oraz koszt wysylki
    :)
    przy jakkiejkolwiek kontroli skarbowki
    zapewne doczepiliby sie tej roznicy
    gdybym do obrotu ujmowal tylko wartosc sprzedanych sadzonek
    ?
    z pozdrowieniami i usmiechami
    _hehehe