  • 1. Data: 2003-12-03 08:01:14
    Temat: sprzedaż wierzytelności
    Od: "Bogdan" <b...@b...polbox.com>

    Witam,
    Czy sprzedaż wierzytelności pomiędzy dwiema firmami /obieVAT/, wymaga
    rejestracji umowy w US i podlega opłacie podatku od czynn.cyw.prawnych?

    Bogdan

  • 2. Data: 2003-12-03 08:27:58
    Temat: Re: sprzedaż wierzytelności
    Od: "Wojtek " <s...@g...pl>

    Bogdan <b...@b...polbox.com> napisał(a):

    > Witam,
    > Czy sprzedaż wierzytelności pomiędzy dwiema firmami /obieVAT/, wymaga
    > rejestracji umowy w US i podlega opłacie podatku od czynn.cyw.prawnych?

    to zależy, czy firma która sprzedaje ma w swoim zakresie działalności obrot
    wierzytelnościami, jeżeli nie, jest to sprzedaż praw majątkowych, a nie
    świadczenie usług, która pod VAT nie podlega i podatek PCC w wys. 1% sie
    należy... IMHO...

  • 3. Data: 2003-12-03 08:28:14
    Od: "Slayer" <s...@g...pl>

  • 4. Data: 2003-12-03 08:38:28
    Od: "Bogdan" <b...@b...polbox.com>

    Użytkownik "Wojtek " <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wierzytelnościami, jeżeli nie, jest to sprzedaż praw majątkowych, a nie
    > świadczenie usług, która pod VAT nie podlega i podatek PCC w wys. 1% sie

    czyli umowa sprzedaży pomiedzy firmami plus deklaracja PCCP i 1% opłacić?

  • 5. Data: 2003-12-03 08:47:37
    Od: "Slayer" <s...@g...pl>

    Bogdan <b...@b...polbox.com> napisał(a):

    > czyli umowa sprzedaży pomiedzy firmami plus deklaracja PCCP i 1% opłacić?

    tak,z tym że nie mam pewności czy wpływu na to nie ma przypadkiem fakt czyje
    to są wierzytelności, czy własne czy odkupione od kogoś... więc ze skladaniem
    i deklaracji wstrzymaj się troszeczkę, może tutaj ktoś jeszcze coś mądrego
    powie, a jak nie to spytaj w US wlaściwym dla nabywcy