  • 1. Data: 2003-12-03 01:03:04
    Temat: Sprzedaż softu poza Polskę. Rachunek czy faktura?
    Od: "Marek Kamiński" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam.
    Mam możliwość sprzedaży licencji mojego softu za granicę. Mogę wybrać fakturę
    lub rachunek. Z pewnych względów wolałbym jednak rachunek. Jak jest z
    podatkiem vat w przypadku sprzedaży rachunkiem? Czy muszę doliczać 22%?Jeśli
    tak to w jaki sposób mam go odprowadzić do US?Czy w takim przypadku mój
    odbiorca może sobie go odliczyć (będzie program rozprowadzał w kraju swojej
    działalności)? Czy muszę płacić ZUS? Czy mogę odliczyć 50% kosztów uzyskania
    przychodów?

    --
    pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2003-12-03 07:24:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Dec 2003, Marek Kamiński wrote:

    >+ Witam.
    >+ Mam możliwość sprzedaży licencji mojego softu za granicę. Mogę wybrać fakturę
    >+ lub rachunek. Z pewnych względów wolałbym jednak rachunek.
    [...]
    >+ działalności)? Czy muszę płacić ZUS?

    Czekaj no tylko !
    Ty prowadzisz DG czy nie ??
    My tu z wróżek nie korzystamy... ;> !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-12-04 01:15:49
    Od: "Marek Kamiński" <m...@g...pl>

    > [...]
    >
    > Czekaj no tylko !
    > Ty prowadzisz DG czy nie ??
    > My tu z wróżek nie korzystamy... ;> !

    Tzn mam możliwość sprzedaży przez firmę. Ale to mnie raczej zbytnio nie
    interesuje. Wolałbym jako osoba fizyczna, nie prowadząca działalności
    gospodarczej. Na rachunku będzie pozycja:"opłaty licencyjne za okres...." Do
    tego muszę doliczyć VAT. Płatnikiem nie jestem, w jaki sposób mam go
    odprowadzić?Co z ZUS-em? czy muszę płacić? Osobiście wolałbym tego uniknąć
    ponieważ zafakturowane kwoty będą małe (rzędu kilkuset złotych za
    kwartał).Acha, tej chwili zus-u nie płacę.

    --
    pozdrawiam
    Marek